Gorzów Wielkopolski rozstrzygnął przetarg na przebudowę 1,5-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu Chrobrego i Mieszka I. O zamówienie ubiegało się trzech producentów. Aby rozstrzygnąć postępowanie miasto musiało zwiększyć środki. Ostatecznie zwycięzcą zostało konsorcjum firm ZUE i FDO.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego pod koniec września, jest przebudowa drogi wraz z torowiskiem w ul. Chrobrego i ul. Mieszka I na odcinku od Pocztowej do Roosevelta. W ramach inwestycji przebudowane mają zostać też deptak, skrzyżowania, obiekt mostowy.
Na odcinku od Roosevelta do Borowskiego torowisko przeprowadzono środkiem jezdni. Przy skrzyżowaniu powstaną dodatkowe pasy do skrętu. Przystanki będą miały formę antyzatok. Na odcinku od Borowskiego do Wybickiego zaplanowano deptak miejski – bez wyniesionych krawężników. Pojawią się nowe nasadzenia drzew. W ul. Mieszka I i Chrobrego na odcinku deptaka przewidziano torowisko na podbudowie betonowej w technologii podlewu ciągłego. Na pozostałym odcinku Chrobrego zaplanowano torowisko na prefabrykowanych żelbetowych płytach. Na moście nad Kłodawką zostanie zastosowana konstrukcja typu węgierskiego. Sieć trakcyjna zostanie zawieszona na nowych słupach trakcyjno-oświetleniowych.
Termin składania ofert minął pod koniec listopada 2019 r. O zamówienie
ubiegało się trzech wykonawców z ofertami na kwoty od 69,0 mln zł do 83,5 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekraczały budżet określony na kwotę 59,9 mln zł.
Miasto zdecydowało się na zwiększenie środków. Ostatecznie dzisiaj (14 lutego) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrało konsorcjum firm ZUE i FDO, które zaproponowało nie tylko najniższą cenę, ale też pokonało konkurencję w kryteriach pozacenowych (doświadczenie personelu).
Na realizację prac przeznaczono 18 miesięcy od podpisania umowy. Sieć tramwajowa, w związku z przedłużającymi się remontami, pozostaje nieczynna od października 2017 r.