Gorzów Wielkopolski nie tylko remontuje, ale też rozbudowuje swoją sieć tramwajową. Ruszył jeden z kluczowych przetargów na wykonanie projektu pierwszej od ponad 40 lat nowej trasy tramwajowej do ul. Szarych Szeregów.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Gorzów Wielkopolski jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy nowego torowiska na odcinku od ronda Ofiar Katynia do ul. Szarych Szeregów. Długość trasy wynosi 3,320 km.
Torowisko będzie przebiegać przez aleję Ruchu Młodzieży Niezależnej, ul. Piłsudskiego, ul. Górczyńską, ul. Okulickiego do ul. Szarych Szeregów. Na końcu przewidziano tor odstawczy. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę nawierzchni jezdni w rejonie budowy planowanego torowiska, skrzyżowań z istniejącą siecią drogową w zakresie koniecznych korekt geometrii oraz robót nawierzchniowych, oświetlenia, a także budowę i/lub przebudowę zatok przystankowych, ścieżek rowerowych, przejść dla pieszych, dojść do przystanków komunikacji zbiorowej oraz dostosowanie przejść dla osób niepełnosprawnych, w tym niedowidzących w rejonie budowy planowanego torowiska. Jeden z przystanków znajdzie się przy istniejącym przejściu podziemnym przy Piłsudskiego. Obowiązująca koncepcja zakłada dobudowanie schodów i windy.
Termin składania ofert mija 14 listopada. W przetargu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej dwa projekty w zakresie budowy lub przebudowy torowiska tramwajowego o długości min. 2 km toru pojedynczego oraz co najmniej dwa zamówienia w zakresie projektu dla budowy bądź przebudowy 2 km tramwajowej sieci trakcyjnej. O wyborze zdecydują cena (60%), skrócenie czasu realizacji (20%) oraz czas reakcji i wykonania czynności w ramach nadzoru autorskiego (20%).
Odcinek zlecany w przetargu zaznaczony na niebieskoProjekt budowlany ma powstać w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy. Uzyskanie decyzji administracyjnej zezwalającej na prowadzenie robót budowlanych ma nastąpić w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy. Projektant będzie sprawował też nadzór autorski nad realizacją prac, które potrwają 29 miesięcy. Całość potrwać ma 39 miesięcy.
Ostatnią nową trasę tramwajową otwarto w Gorzowie w 1975 r. Było to przedłużenie trasy tramwajowej na Walczaka od elektrowni do pętli Silwana. Od początku października br. ruch tramwajowy na gorzowskiej sieci tramwajowej
jest wstrzymany w związku z rozpoczęciem długo oczekiwanych prac remontowych.
Kraniec przy Okulickiego