Grodziskie Przewozy Autobusowe ogłosiły spory przetarg na obsługę linii autobusowych w 2024 r. – z możliwością wydłużenia umów o kolejne lata. W sumie obejmuje on ponad 100 autobusów i 10,5 mln wzkm.
Przedmiotem zamówienia jest obsługa linii w ramach powiatowo-gminnych przewozów pasażerskich w podziale na cztery części. Usługa ma być świadczona w 2024 r. – z możliwością rozszerzenia o kolejne lata.
Część I obejmuje 5 876 678,1 wzkm rocznie. Do realizacji usługi przewidziano 54 pojazdy typu mini o długości 6,5-9,1 m – nie starsze niż z 2018/2019 r. Część II obejmuje 1 422 111,3 wzkm. Do realizacji usługi przewidziano 18 pojazdów – dziewięć mikro o długości 5,4-9,1 m i dziewięć mini 6,5-9,1 m – nie starsze niż z 2019/2020 r. Część III obejmuje 2 224 284,3 wzkm. Do realizacji usługi potrzeba 23 pojazdy midi mieszczące się w przedziale 8,1-9,099 m i nie starsze niż z 2016/8 r. Część IV obejmuje 1 095 176,4 wzkm. Tu przewidziano 14 autobusów midi o długości 8,6-9,099 m, nie starszych niż z 2016 r. albo maxi o długości 9,1-13 m, nie starszych niż z 2008 r. Zadaniem operatorów jest też prowadzenie punktów sprzedaży biletów. GPA zastrzegają, że jeśli do 30 stycznia 2024 r. nie zostanie zawarta umowa z wojewodą mazowieckim o dopłatę z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, to umowa przewozowa zostanie rozwiązana.
Przewidziano możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne lata w ramach czterech opcji, obejmujących odpowiednio okresy od 1 stycznia 2025 r. do 31 stycznia 2025 r. (opcja nr 1), od 1 lutego 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. (opcja nr 2), od 1 stycznia 2026 r. do 31 stycznia 2026 r. (opcja nr 3) lub od 1 lutego 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. (opcja nr 4). Do tego zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, pozwalających na wydłużenie realizacji usług dodatkowo o okres maksymalnie 36 miesięcy – maksymalna wielkość zleconych przewozów nie może przewyższać wartości z 2024 r.
Termin składania ofert mija 9 października. W części I i II o wyborze decydują cena – maksymalna kwota rekompensaty uwzględniająca rozsądny zysk (60%) oraz rozsądny zysk (40%). Punktowana będzie stawka rozsądnego zysku do 0,15 zł/km. W części III - cena – maksymalna kwota rekompensaty uwzględniająca rozsądny zysk (60%), rozsądny zysk (37%), typ pojazdów (3%), w części IV - cena – maksymalna kwota rekompensaty uwzględniająca rozsądny zysk (60%), rozsądny zysk (38%), typ pojazdów (2%). Najwięcej punktów będzie można otrzymać za pojazdy maxi.
W konsultacjach rynkowych poprzedzających przetarg wzięło udział siedmiu przewoźników: Mobilis, Emka Trans, Arriva Bus Transport Poland, Mat-Bus Michał Warzecha, PKS Grodzisk Maz., Kłosok i PKS Tarnobrzeg. Dla zachowania konkurencji zdecydowano się na podział zamówienia na cztery części – różni operatorzy specjalizują się w różnych rodzajach taboru. Organizator przygotował też autorski sposób waloryzowania stawek uwzględniający ceny paliwa, zmiany poziomu cen oraz wzrostu wynagrodzeń.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.