Grodziskie Przewozy Autobusowe otworzyły oferty w sporym przetargu na obsługę linii autobusowych w 2024 r. – z możliwością wydłużenia umów o kolejne lata. W sumie obejmuje on ponad 100 autobusów i 10,5 mln wzkm.
Przedmiotem zamówienia jest obsługa linii w ramach powiatowo-gminnych przewozów pasażerskich w podziale na cztery części. Usługa ma być świadczona w 2024 r. – z możliwością rozszerzenia o kolejne lata.
Część I obejmuje 5 876 678,1 wzkm rocznie. Do realizacji usługi przewidziano 54 pojazdy typu mini o długości 6,5-9,1 m – nie starsze niż z 2018/2019 r. Część II obejmuje 1 422 111,3 wzkm. Do realizacji usługi przewidziano 18 pojazdów – dziewięć mikro o długości 5,4-9,1 m i dziewięć mini 6,5-9,1 m – nie starsze niż z 2019/2020 r. Część III obejmuje 2 224 284,3 wzkm. Do realizacji usługi potrzeba 23 pojazdy midi mieszczące się w przedziale 8,1-9,099 m i nie starsze niż z 2016/8 r. Część IV obejmuje 1 095 176,4 wzkm. Tu przewidziano 14 autobusów midi o długości 8,6-9,099 m, nie starszych niż z 2016 r. albo maxi o długości 9,1-13 m, nie starszych niż z 2008 r. Zadaniem operatorów jest też prowadzenie punktów sprzedaży biletów. GPA zastrzegają, że jeśli do 30 stycznia 2024 r. nie zostanie zawarta umowa z wojewodą mazowieckim o dopłatę z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, to umowa przewozowa zostanie rozwiązana.
Przewidziano możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne lata w ramach czterech opcji, obejmujących odpowiednio okresy od 1 stycznia 2025 r. do 31 stycznia 2025 r. (opcja nr 1), od 1 lutego 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. (opcja nr 2), od 1 stycznia 2026 r. do 31 stycznia 2026 r. (opcja nr 3) lub od 1 lutego 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. (opcja nr 4). Do tego zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, pozwalających na wydłużenie realizacji usług dodatkowo o okres maksymalnie 36 miesięcy – maksymalna wielkość zleconych przewozów nie może przewyższać wartości z 2024 r.
Dzisiaj (9 października) minął termin składania ofert. W części I ofertę złożył jedynie PKS Tarnobrzeg, który maksymalną kwotę rekompensaty (bez waloryzacji) wyznaczył na 25,268 mln zł, a stawkę rozsądnego zysku na 0,15 zł. Budżet wynosi 25,425 mln zł.
O część II ubiegają się dwa podmioty. PKS Bodzentyn proponuje odpowiednio 6,684 mln zł i 0,14 zł, a PKS w Grodzisku Maz. – 7,067 mln zł i 0,15 zł. Budżet wynosi 6,611 mln zł. W części nr III ofertę złożył jedynie PKS w Grodzisku Maz. – 13,641 mln zł, 0,15 zł, podobnie jak w IV części – z ofertą na kwotę 6,419 mln zł i stawką rozsądnego zysku na poziomie 0,15 zł. Budżet wynosi odpowiednio 12,559 mln zł i 6,954 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.