Grudziądz zgodnie z zapowiedziami rozpisał kolejny przetarg na dostawę czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego pojazdu technicznego. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia budżetu.
Przedmiotem zamówienia jest niezmienne dostawa czterech, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego dźwigu tramwajowego do wkolejania tramwajów (żurawia samochodowego dla potrzeb ratownictwa technicznego). Długość tramwaju określono na 26-29 m (ze zderzakami), a szerokość – 2,35-2,4 m. Pojazd musi być co najmniej dwuczłonowy, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym z udziałem min. 20% niskiej podłogi dla pasażerów stojących. Szczegółowo o wymaganiach pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Termin składania ofert mija 11 marca. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej jedną dostawę minimum czterech fabrycznie nowych wagonów tramwajów wieloczłonowych jednokierunkowych, niskopodłogowych albo częściowo niskopodłogowych, które uzyskały homologację w co najmniej w jednym z krajów Unii Europejskiej.
O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczne (25%), termin dostawy pierwszego tramwaju (5%) oraz czas trwania gwarancji ogólnej (10%). Punktowane będą wózki (skrętne – 8 punktów, pozostałe – 0 punktów), udział niskiej podłogi (powyżej 20% – 8 punktów, pozostałe – 0 punktów), system zabezpieczający przed przytrzaśnięciem (fotokomórka wraz z układem rewersowania – 2 punkty, pozostałe rozwiązanie – 0 punktów), osie (klasyczne we wszystkich wózkach – 3 punkty, klasyczne tylko w wózkach napędowych, wózki toczne z osiami łamanymi lub bezosiowe – 0 punktów) oraz obręcze tramwajowe (możliwość założenia obręczy poprzez podgrzewanie indukcyjne albo poprzez załączony zestaw narzędzi – 4 punkty, pozostałe rozwiązania – 0 punktów). Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące.
To już drugie postępowanie na nowe tramwaje. W poprzednim wystartował jedynie Modertrans, który wycenił dostawy na blisko 25,4 mln zł brutto. To nieznacznie więcej, niż wycenił zamawiający, który budżet na sfinansowanie zamówienia określił na kwotę 22,180 mln zł brutto. Miasto zdecydowało się
unieważnić postępowanie.
Jednocześnie trwa przetarg na
przebudowę torowisk tramwajowych w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja. W sumie inwestycja obejmie ok. 7 km toru pojedynczego. Zmieniony termin składania ofert mija w II poł. lutego.