Znamy szczegóły planowanych zakupów taborowych Grudziądza. Okazuje się, że miasto nie będzie kupować siedmiu pojazdów, a cztery. Wkrótce ma zostać rozpisany przetarg.
Grudziądz planuje skorzystać ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa kujawsko-pomorskiego. W ramach pozyskanych pieniędzy planowany jest remont posiadanej infrastruktury, a także zakup nowych tramwajów. Tych ma być cztery. Miasto przekazało także szczegóły specyfikacji technicznej. – Dokumentacja przetargowa została opracowana. Trwa przygotowanie do ogłoszenia przetargu, który planujemy na przełomie października i listopada – przekazała Natalia Granica z biura prasowego w Grudziądzu.
Miasto w ramach jednego postępowania będzie chciało pozyskać nie tylko cztery tramwaje, ale również dźwig do ich wkolejania. Grudziądz planuje pozyskać tramwaje jednokierunkowe, składające się z maksymalnie trzech członów. Pojazdy mają mieć do 29 metrów długości. Wozy mają być w części niskopodłogowe. Ten parametr określa się na 25%. Tramwaje mają pomieścić do 165 osób na miejscach stojących i 35 na miejscach siedzących. Standardowo w tramwaju będą dedykowane miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich. Maksymalna wysokość podłogi wejścia w części niskopodłogowej ma wynosić 350 mm.
Na wyposażeniu znajdzie się klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, zapowiedzi głosowe, monitoring, system pozycjonowania wagonu oparty na module GPS/GSM, kasowniki. Pojazdy mają być jednokierunkowe z dodatkowym pulpitem do jazdy wstecz. Dla środkowego członu dopuszcza się wózki podporowe. Preferowany minimalny promień skrętu dla tramwaju to 14-18 metrów. Masa całkowita pojazdu ma być nie większa niż 42 tony.
W zamówieniu Grudziądz planuje także pozyskać pojazd techniczny wyposażony w żuraw hydrauliczny. Będzie on wykorzystywany do prowadzenia wszelkiego rodzaju prac związanych z koniecznością wkolejania wagonów po kolizjach oraz ratowania życia ludzkiego. Określono parametry udźwigu minimalnego na poziomie 18-20 Mg przy wysięgu 4,7- 5,0 metra. Maksymalny wysięg ma mieć od 6 do 10 metrów, a minimalny moment udźwigu – 900-950 kNm, zaś udźwig minimalny 15 Mg na wysięgu 6 metrów oraz udźwig minimalny 10 Mg na wysięgu 9 metrów. Wysięgnik ma umożliwić stabilną pracę z obciążeniem w zakresie kąta obrotu do 240 stopni.
Dźwig musi być wyposażony w wózek tramwajowy o napędzie hydraulicznym do poruszania się po torowisku tramwajowym o szerokości 1000 mm. Kabina kierowcy będzie dwudrzwiowa z minimum 3 miejscami, ogrzewaniem i klimatyzacją. Pojazd musi mieć możliwość pokonywania wzniesień (bez holowania) o pochyleniu min. 40% na kołach samochodowych oraz wzniesień torowisk do 6% na zestawie do jazdy po szynach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.