Grudziądz otworzył właśnie oferty w przetargu na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja. Miasto, dzięki dofinansowaniu unijnemu, przygotowało trzy projekty, obejmujące ok. 7 km toru pojedynczego. Miasto nie znalazło dodatkowych środków i unieważniło postępowanie.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu, była przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od al. 23 Stycznia do pętli tramwajowej na OM Rządz. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. W sumie to ok. 7 km toru pojedynczego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Pierwsze zadanie dotyczyło przebudowy ul. Toruńskiej między Marcinkowskiego a al. 23 Stycznia. O zlecenie to ubiega się pięć firm z ofertami na kwoty od 21,1 mln zł brutto do 35,2 mln zł brutto przy budżecie wynoszącym 12 mln zł brutto. Drugie zadanie obejmowało przebudowę torowiska od ul. Wiejskiej do pętli tramwajowej na OM Rządz (z wyłączeniem odcinka Kraszewskiego – pętla Południowa, który został już wyremontowany). W części tej wpłynęło sześć ofert na kwoty od 64,5 mln zł brutto do 76,2 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 51,5 mln zł brutto. Ostatnie zadanie dotyczy przebudowy całej infrastruktury tramwajowej w ul. Chełmińskiej na odcinku od ul. Laskowickiej do ul. Wiejskiej. O zlecenie ubiegało się siedem firm z ofertami na kwoty od 53,5 mln zł brutto do 67,9 mln zł brutto przy budżecie wynoszącym 43,5 mln zł brutto. Szczegółowo o ofertach pisaliśmy
tutaj.
Zamawiający poinformował dziś (16 kwietnia) o unieważnieniu wszystkich trzech części. Powodem jest przekroczenie budżetów. Miasto nie rezygnuje jednak z projektu przebudowy torowisk i w najbliższym czasie zamierza starać się o kolejne środki na przeprowadzenie tej inwestycji.