Ponowny przetarg na tramwaje dla Grudziądza nie przyniósł niespodziewanych rozstrzygnięć. Ponownie wpłynęła w nim jedna oferta, autorstwa Modertransu, który w poprzednich latach dostarczył miastu Moderusy Beta. Tym razem oferta producenta z Poznania idealnie mieści się w budżecie miasta.
MZK Grudziądz prowadzi
ponowny przetarg na dostawę nowych tramwajów. Przewoźnik ponownie kupuje trzy tramwaje wieloczłonowe, w pełni lub częściowo niskopodłogowe “o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości”. Tramwaje mają mieć maksymalnie 30 metrów długości (licząc ze zderzakami) i muszą być co najmniej dwuczłonowe, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym. Szerokość pudła tramwaju ma mieścić się w przedziale 2,350-2,4 metra. Wagony mają zabierać na pokład minimum 170 pasażerów, z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących.
Udział niskiej podłogi ma wynosić minimum 20% całkowitej powierzchni podłogi tramwaju, skonstruowany w jednym integralnym fragmencie, który dodatkowo nie może być przedzielony częścią z wysoką podłogą. MZK dopuszcza, żeby zamawiane wagony miały więcej niż jeden niskopodłogowy człon, z możliwością ich przedzielenia członem z wysoką podłogą.
Zamawiający rozumie niską podłogę jako podłogę o wysokości nie większej niż 35 cm nad główką szyny w strefie drzwi, nie większej niż 38 cm w pozostałych strefach z zastrzeżeniem, że jeśli w strefie niskopodłogowej występują wózki, to wysokość podłogi nad wózkami nie może przekroczyć 52 centymetrów. Każda ze stref niskopodłogowych ma być wyposażona w osobne drzwi. Drzwi w potencjalnej strefie z wysoką podłogą mogą znajdować się na wysokości maksymalnie 45 centymetrów.
W postępowaniu ponownie wpłynęła tylko jedna oferta autorstwa Modertransu, który tym razem idealnie zmieścił się w budżecie przewoźnika, wycenionym na 32,981 mln złotych brutto. P
rzypomnijmy, że przy pierwszym podejściu oferta Modertransu przekroczyła budżet miasta (identyczny jak obecnie) o prawie 3 miliony złotych brutto, gdyż firma z Poznania chciała dostarczyć tramwaje za 35,854 mln złotych brutto. Z powodu przekroczenia budżetu miasto unieważniło wcześniejszy przetarg.
Jak na razie nie wiemy, jaki model tramwaju do Grudziądza chce dostarczyć Modertrans, czy będą to ponownie Moderusy Beta,
które już kursują po Grudziądzu, czy też Moderusy Gamma.