Grudziądz rozpisał nowy przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja. Miasto, dzięki dofinansowaniu unijnemu, chce zrealizować trzy projekty, obejmujące łącznie ok. 7 km toru pojedynczego.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja od al. 23 Stycznia do pętli OM Rządz oraz fragmentu drogi w Grudziądzu. W sumie to o ok. 7 km toru pojedynczego.
Postępowanie, tak jak ostatnio, jest podzielone na trzy części. Pierwsza z nich zakłada przebudowę ul. Toruńskiej od Marcinkowskiego do 23 Stycznia. Założono kompleksową przebudowę całego pasa drogowego oraz przebudowę podstacji zasilającej al. 23 Stycznia. Prace miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r.
Drugie zadanie obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego od ul. Wiejskiej do pętli na OM Rządz (z wyłączeniem odcinka od pętli Południowa do skrzyżowania Chełmińskiej i Kraszewskiego). Nowe torowisko zaprojektowano w śladzie istniejącym z ujednoliconym rozstawem osi torów przyjmującym wartość 3,90 m, z wyjątkiem fragmentu przy peronie autobusowo-tramwajowym w rejonie skrzyżowania ulic Chełmińskiej i Tytoniowej, gdzie przyjęto rozstaw torów wynoszący 2,90 m. Przebudowana zostanie pętla OM Rządz, gdzie powstanie dodatkowy tor odstawczy. Pętlę zaprojektowano w sposób umożliwiający późniejszą rozbudowę torowiska w kierunku południowym, do przyszłego osiedla mieszkaniowego. W rejonie pętli zaplanowano węzeł przesiadkowy dla autobusów regionalnych i miejskich. Prace miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r.
Ostatnia część dotyczy przebudowy torowiska wzdłuż Chełmińskiej na odcinku od ul. Wiejskiej do Laskowickiej. W zakresie drogowym prace polegać będą na wykonaniu nowej konstrukcji jezdni oraz nowe konstrukcje chodników. Zadanie miałoby zostać wykonane do końca października 2022 r.
Termin składania ofert mija 16 czerwca. O wyborze w każdej części zdecydują cena (60%) oraz gwarancja (40%).
To już drugie podejście do remontu sieci. Poprzedni przetarg
został unieważniony w połowie kwietnia, gdyż w każdej z części złożone oferty znacznie przekraczały budżet.