Grudziądz otworzył oferty w ponowionym przetargu na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja. Propozycje wykonawców w większości są nieco niższe niż w poprzednim postępowaniu, ale wciąż nie mieszczą się w przewidzianych przez miasto kosztorysach.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja od al. 23 Stycznia do pętli OM Rządz oraz fragmentu drogi w Grudziądzu. W sumie to o ok. 7 km toru pojedynczego. Postępowanie, tak jak ostatnio, jest podzielone na trzy części.
Pierwsza część zakłada przebudowę ul. Toruńskiej od Marcinkowskiego do 23 Stycznia. Prace miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r. O realizację tego zadania ubiegają się dwie firmy. Strabag zaproponował 21,706 mln zł brutto, a Tor-Kar-Sson – 23,561 mln zł brutto. To więcej, niż zakłada budżet, który określono na 12,4 mln zł brutto. Da przypomnienia – w pierwszym przetargu wpłynęło pięć ofert na kwoty 21,1 mln zł brutto do 35,2 mln zł brutto.
Drugie zadanie obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego od ul. Wiejskiej do pętli na OM Rządz (z wyłączeniem odcinka od pętli Południowa do skrzyżowania Chełmińskiej i Kraszewskiego). Prace miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r. Wpłynęły cztery oferty. ZUE jest gotowe wykonać prace za 58,649 mln zł brutto, Strabag – za 58,852 mln zł brutto, Tor-Kar-Sson – 60,950 mln zł brutto, a Trakcja PRKiI – za 61,524 mln zł brutto. Budżet został określony na 52 mln zł brutto. Dla przypomnienia – w poprzednim postępowaniu wpłynęło sześć ofert na kwoty od 64,5 mln zł brutto do 76,2 mln zł brutto.
Ostatnia część dotyczy przebudowy torowiska wzdłuż Chełmińskiej na odcinku od ul. Wiejskiej do Laskowickiej. Zadanie miałoby zostać wykonane do końca października 2022 r. Tutaj wpłynęły cztery oferty. Konsorcjum firm MTM i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud proponuje 48,785 mln zł brutto, Strabag – 49,462 mln zł brutto, Trakcja PRKiI – 51,571 mln zł brutto, a Tor-Kar-Sson – 52,597 mln zł brutto. Budżet był określony na 44,3 mln zł brutto. Poprzednio o zlecenie ubiegało się siedem firm z ofertami na kwoty od 53,5 mln zł brutto do 67,9 mln zł brutto.
W każdej części Grudziądz nieznacznie – o kilkaset tysięcy złotych – podniósł budżety
względem poprzedniego przetargu. Jeśli zamawiający zdecyduje się przeznaczyć dodatkowe środki, to o wyborze zdecydują cena (60%) oraz gwarancja (40%). Wszyscy wykonawcy zaproponowali 70 miesięcy gwarancji, więc de facto wybór sprowadzałby się do ceny.