Grudziądz podniósł budżet i rozstrzygnął ponowiony przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w mieście.
Przedmiotem przetargu była przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja od al. 23 Stycznia do pętli OM Rządz oraz fragmentu drogi w Grudziądzu. W sumie to o ok. 7 km toru pojedynczego. Postępowanie, tak jak ostatnio, jest podzielone na trzy części. O złożonych ofertach
pisaliśmy tutaj.
Pierwsza część zakłada przebudowę ul. Toruńskiej od Marcinkowskiego do 23 Stycznia. Drugie zadanie obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego od ul. Wiejskiej do pętli na OM Rządz (z wyłączeniem odcinka od pętli Południowa do skrzyżowania Chełmińskiej i Kraszewskiego). Ostatnia część dotyczy przebudowy torowiska wzdłuż Chełmińskiej na odcinku od ul. Wiejskiej do Laskowickiej. Dwie pierwsze zadania mają zostać wykonane do końca października 2021 roku, a trzecie do końca października 2022 roku.
O wyborze decydowała cena, bo wykonawcy zaproponowali identyczną długość gwarancji. W tym tygodniu Grudziądz rozstrzygnął przetarg. W części pierwszej wybrano ofertę Strabagu, który zaproponował 21,706 mln zł brutto. W części drugiej wybrano ofertę ZUE wartą 58,649 mln zł brutto. Oferty Tor-Kar-Sson i Trakcji zostały odrzucone. W części III wybrano ofertę konsorcjum firm MTM i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud za 48,785 mln zł brutto i odrzucono oferty Tor-Kar-Sson, Trakcji oraz PBD Starogard.
W każdej części Grudziądz nieznacznie – o kilkaset tysięcy złotych – podniósł budżety
względem poprzedniego przetargu. Oznacza to, że zamawiający będzie przeznaczył dodatkowe środki na realizację inwestycji.