Grudziądz otworzył właśnie oferty w przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu Toruńskiej, Chełmińskiej i Konstytucji 3 Maja. Miasto, dzięki dofinansowaniu unijnemu, przygotowało trzy projekty, obejmujące ok. 7 km toru pojedynczego. Aby rozstrzygnąć postępowanie, Grudziądz będzie musiał wyłożyć dodatkowe środki.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu, jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od al. 23 Stycznia do pętli tramwajowej na OM Rządz. Zamówienie jest podzielone na trzy części. W sumie to ok. 7 km toru pojedynczego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Pierwsze zadanie dotyczy przebudowy ul. Toruńskiej między Marcinkowskiego a al. 23 Stycznia. O zlecenie to ubiega się pięć firm. Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag, która jest gotowa wykonać prace za 21,089 mln zł brutto. Tor-Kar-Sson proponuje 25,413 mln zł brutto, Balzola Polska – 26,747 mln zł brutto, NDI – 31,799 mln zł brutto, a ZUE – 35,153 mln zł brutto. Wszystkie oferty przewyższają budżet ustalony na kwotę 12 mln zł brutto.
Drugie zadanie obejmuje przebudowę torowiska od ul. Wiejskiej do pętli tramwajowej na OM Rządz (z wyłączeniem odcinka Kraszewskiego – pętla Południowa, który został już wyremontowany). W części tej wpłynęło sześć ofert. Najtańszą ofertę złożył Tor-Kar-Sson, który jest gotów wykonać prace za 64,446 mln zł brutto. ZUE proponuje 64,549 mln zł brutto, Balzola Polska – 65,755 mln zł brutto, Strabag – 66,449 mln zł brutto, Colas Rail Polska – 74,626 mln zł brutto, a NDI – 76,218 mln zł brutto. Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na kwotę 51,5 mln zł brutto.
Ostatnie zadanie dotyczy przebudowy całej infrastruktury tramwajowej w ul. Chełmińskiej na odcinku od ul. Laskowickiej do ul. Wiejskiej. O zlecenie w ramach części III ubiega się siedem firm. Najtańszą ofertę znów złożyła firma Tor-Kar-Sson, która proponuje 53,464 mln zł brutto. ZUE jest gotowe wykonać prace za 55,596 mln zł brutto, Strabag zaoferował 56,421 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego – 59,778 mln zł brutto, Balzola Polska – 60,089 mln zł brutto, Colas Rail – 67,834 mln zł brutto, a NDI – 67,876 mln zł brutto. Budżet w tej części wynosił 43,5 mln zł brutto.
W każdej części o wyborze zadecydują cena (60%) i gwarancja (40%). Prace w ramach części I i II miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r., w ramach części III – do końca października 2022 r.