Kolej w Łodzi po budowie tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska ma przeistoczyć się w system minimetra, a wydłużenie biegu pociągów poza miasto ma usprawnić podróż mieszkańcom mniejszych miejscowości regionu łódzkiego – to podstawowe tezy z pierwszego wystąpienia nowego marszałka województwa łódzkiego dotyczącego spraw kolejowych.
Wczoraj, przy okazji
ogłaszania nowego rozkładu jazdy pociągów, głos w sprawach kolejowych po raz pierwszy publicznie zabrał Grzegorz Schreiber, nowy marszałek województwa łódzkiego. Podkreślał on pozytywne skutki zwiększenia zakontraktowanej przez województwo liczby pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ocenił, że wprowadzane zmiany przełożą się na komfort życia zarówno mieszkańców Łodzi, jak i mniejszych miejscowości województwa łódzkiego.
Tunel średnicowy będzie znakomity dla kolei w regionieŁódzka Kolej Aglomeracyjna ma mieć rosnącą rolę w obsłudze ścisłej aglomeracji. Marszałek zauważył, że obok opisywanego już na naszych łamach podniesienia częstotliwości na trasach Łódź – Zgierz, Łódź – Koluszki i Łódź – Pabianice zachowana zostanie duża liczba połączeń na tzw. kolei obwodowej Łódź Kaliska – Łódź Chojny – Łódź Widzew. – Na razie taka częstotliwość jest wystarczająca – ocenił. ŁKA zaoferuje tam podróżnym 70 pociągów (35 par kursów).
– Oczywiście chcielibyśmy, by te połączenia łódzkie kiedyś zamieniły się w minimetro – zadeklarował przedstawiciel nowych władz samorządowych. – Oczywiście do tego potrzebna jest budowa znakomitego tunelu, który, jeśli zacznie funkcjonować, rzeczywiście będzie sprzyjał temu osiągnięciu – stwierdził Grzegorz Schreiber. Podkreślił przy tym, że zwiększanie roli kolei w mieście przekłada się także na wzrost jej znaczenia w innych miejscowościach, bo większość kursów startujących na stacjach Fabryczna czy Kaliska nie kończy biegu na terenie Łodzi, a dociera np. do Zgierza, Kutna, Skierniewic czy Łowicza.
Polityk PiS od 2011 r. związany z regionem łódzkim – Bardzo nam zależało na uruchomieniu połączenia Łowicz Główny – Skierniewice – marszałek Grzegorz Schreiber mówił o wejściu ŁKA na linię kolejową nr 11. Stwierdził, że dzięki uruchomieniu pociągów wojewódzkiego przewoźnika w tej relacji powstanie swoista pętla Łódź – Łowicz – Skierniewice – Łódź. – Na pewno będzie ona sprzyjać mieszkańcom województwa łódzkiego, z czego się bardzo cieszymy – ocenił.
Grzegorz Schreiber urodził się w 1961 r. w Bydgoszczy. Czterokrotnie był posłem na Sejm – w tym obecnej kadencji (jego mandat przejął Paweł Rychlik). Przez ostatnie dwa lata był sekretarzem stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w latach 2006 – 2007 piastował stanowisko podsekretarza stanu w resortach związanych ze sportem. Przez lata związany był z Bydgoszczą: był tam nauczycielem, dyrektorem szkoły podstawowej, wiceprezydentem i radnym. W 2006 r. został radnym Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W 2011 r. z powodzeniem kandydował do sejmu z list Prawa i Sprawiedliwości w okręgu sieradzkim i od tamtej pory pozostaje związany z regionem łódzkim.