W nocy doszło do ogromnej awarii systemy Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP). W związku z tym nie działają m.in. aplikacja mobilna, system informacji pasażerskiej czy czytniki kart w pojazdach. – Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni – informuje Łukasz Zych z biura prasowego ZTM w Katowicach.
Jak informuje ZTM, dziś w nocy doszło do awarii systemu ŚKUP. – W wyniku awarii przestał działać portal, aplikacja Mobilny ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach. Awaria nie wpływa na działanie aplikacji zewnętrznych – informuje Łukasz Zych z biura prasowego ZTM Katowice.
Co to oznacza dla pasażerów? – Działają zewnętrzne aplikacje biletowe, można też posługiwać się biletami papierowymi. Jeśli jednak w wyniku tej awarii pasażer nie będzie mógł kupić/okazać biletu, to nie będzie obciążany opłatą dodatkową – wyjaśnia Zych.
Operatorem systemu jest Asseco. – Obecnie prowadzimy prace związane z ustaleniem przyczyn awarii i przywróceniem działania systemu. O szczegółach będziemy informować na bieżąco – dodaje przedstawiciel ZTM.
Warto przypomnieć, że dni ŚKUP w tej postaci są policzone. ZTM pracuje nad wprowadzeniem nowej taryfy i nowej aplikacji, która stanie się podstawą nowego systemu sprzedaży biletów. Jej uruchomienie
nastąpi prawdopodobnie pod koniec miesiąca.
AKTUALIZACJA, godz. 17:00Ok. godz. 17:00 ZTM przysłał aktualizację ws. awarii ŚKUP. – Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni. Do czasu usunięcia skutków awarii pasażerowie nie będą mieli dostępu do portalu pasażera oraz nie mogą używać aplikacji Mobilny ŚKUP. Na przystankach nie działają również tablice SDIP oraz czytniki kart ŚKUP w pojazdach – wskazał Łukasz Zych. Wieczorem mają zostać podane informacje dotyczące sposobu zakupu i honorowania biletów.
Jak przypomina ZTM, działają kasowniki biletów papierowych niezabudowane w czytnikach ŚKUP. Awaria nie wpływa też na działanie aplikacji zewnętrznych, w których można nadal kupować bilety elektroniczne. – Osoby, które posiadają na swoich kartach ŚKUP zakodowane ważne bilety długookresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne, metrobilety), będą mogły podróżować na ich podstawie za okazaniem karty ŚKUP – informuje Zych.
O zasadach opłacania przejazdów i kasowania biletów piszemy tutaj.