Od środy 8 lutego trwa wielka awaria systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Zawieszona jest możliwość zakupu wszystkich biletów za pomocą kart ŚKUP – pasażerowie muszą korzystać z innych kanałów dystrybucji biletów.
Jak pisaliśmy, wczoraj
doszło do awarii systemu ŚKUP. Przestał działać portal, aplikacja Mobilny ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach. Przywrócenie działania systemu – jak podaje ZTM – może zająć kilka dni.
Obecnie zawieszone zostają bilety jednorazowe kodowane na kartach, jednorazowe kupowane w czytnikach ŚKUP w pojazdach, wieloprzejazdowe oraz bilety w taryfie odległościowej. Awaria ŚKUP nie oznacza jednak, że pasażerowie mogą podróżować bez biletów. ZTM informuje o dostępnych kanałach sprzedaży biletów oraz zasadach zapłaty za przejazd.
Bilety jednorazowe można kupować za pomocą zewnętrznych aplikacji mobilnych (SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade). W wersjach papierowych są one dostępne w kioskach, znaczonych logo ŚKUP, Punktach Obsługi Pasażera oraz u kierowców. Można je też kupować w 12 automatach solarnych oraz wybranych automatach na terenie Sosnowca.
Bilety papierowe kasuje się w tradycyjnych kasownikach w autobusach. W tramwajach zostaną zamontowane natomiast awaryjnie dziurkacze. Pasażer jest zobowiązany do przedziurkowania biletu, a następnie oznaczenia za pomocą długopisu daty i godziny kasowania. Jeśli natomiast w pojeździe nie ma tego typu kasowników pasażer powinien na odwrocie napisać datę i godzinę rozpoczęcia podróży.
Natomiast bilety średniookresowe są dostępne poprzez zewnętrze aplikacje – SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade. Osoby posiadające ważne bilety długookresowe na kartach ŚKUP mogą podróżować po okazaniu karty.