Stoisko Daimlera na targach IAA w Hanowerze miało zaszokować zwiedzających swoją wielkością – i to się z pewnością udało. W warstwie pojazdów przeznaczonych do transportu miejskiego, najciekawszym produktem pokazanym na targach był autonomiczny autobus Mercedes Future Bus. Poza tym było dość skromnie.
Future Busa opisaliśmy już dokładnie na łamach
„Transportu-Publicznego” w lipcu, przy okazji testów nadzorowanych na trasie BRT pomiędzy podamsterdamskim lotniskiem Schipol a Hoofdorpem.
Autobus jest pojazdem autonomicznym (mimo, że dla bezpieczeństwa kierowca wciąż siedzi na swoim miejscu), o niezwykle futurystycznym wyglądzie. Co ciekawe, Mercedes nie pokazał w Hanowerze nowego Mercedesa Conecto, odpowiadającego na potrzeby miast, które potrzebują pojazdów w pełni niskopodłogowych, ale dysponujących mniejszym budżetem. Jego prezentacja
odbyła się w Polsce.
Poza Mercedesem Future Bus, producent spod znaku gwiazdy pokazał dwudrzwiowego Mercedesa Citaro, napędzanego gazem ziemnym. Podobnym, choć nieco skromniej wyposażonym pojazdem, można było się przejechać wokół terenów targowych. Ponadto zaprezentowano niewielkiego Mercedesa Sprintera City 65, jednak
widzieliśmy go już poprzednio na targach w belgijskim Kortrijk.