MPK Tarnów ma dwie oferty, z czego jedną w budżecie, na 17 nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Realizacją zamówienia zainteresowane są firmy Solaris oraz Irizar.
MPK Tarnów
prowadzi przetarg na dostawę łącznie 17 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Mają to być pierwsze autobusy elektryczne w taborze przewoźnika. Poza autobusami MPK chce też zakupić 9 podwójnych stacjonarnych ładowarek przewodowych o mocy 120 kW każda oraz jedną ładowarkę mobilną o mocy 30 kW.
W postępowaniu wpłynęły dwie oferty, autorstwa Solarisa oraz Irizar e-mobility. Solaris wycenił realizację dostawy na 52,066 mln złotych brutto, natomiast Irizar chciałby zrealizować kontrakt za 64,825 mln złotych brutto. Budżet MPK wynosi z kolei 63,653 mln złotych brutto.
Warto przypomnieć, że elektrobusy Irizara zostały zakupione przez MPK Kraków i
służą na ulicach drugiej stolicy Polski już od kilku miesięcy.Autobusy muszą być fabrycznie nowe oraz w pełni niskopodłogowe, z podłogą na wysokości od 32 do 34 centymetrów nad ziemią. Długość pojazdów określono w przedziale 11,8-12,5 metra. Autobusy mają zabierać na pokład minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących.
Moc silnika (centralnego) lub silników elektrycznych w osi napędowej nie może być mniejsza niż 160 kW. Napęd wyposażony w system rekuperacji energii a nominalna pojemność magazynu energii to co najmniej 400 kWh, natomiast energia dostępna dla użytkownika nie może być mniejsza niż 340 kWh. Wielkość magazynu energii ma pozwolić na pokonanie co najmniej 200 kilometrów zarówno w okresie letnim jak i zimowym, przy pełnym wykorzystaniu klimatyzacji/ogrzewania oraz przy pełnym obciążeniu.
Przy zakupie pojazdów przewoźnik chce skorzystać z dofinansowania z programu Zielony Transport Publiczny.