Volvo Buses podpisało list intencyjny z hiszpańską firmą Sunsundegui w sprawie produkcji nadwozi autokarów Volvo 9700 i 9900. Produkcja, która miałaby ruszyć w przyszłym roku, wpisuje się w nowy model biznesowy firmy dla rynku europejskiego, który zakłada ograniczenie własnych zakładów produkcyjnych.
Jak
pisaliśmy, Volvo zapowiedziało zmianę swojego modelu biznesowego w Europie. Firma ma skoncentrować się na produkcji podwozi. Pełną gamę autobusów i autokarów będzie oferować we współpracy z zewnętrznymi producentami nadwozi. W związku z tym
wygaszona zostanie fabryka we Wrocławiu.
Firma
podpisała już list intencyjny z Manufacturing Commercial Vehicle (MCV) ws. produkcji nadwozi dla elektrobusów miejskich i międzymiastowych na rynek europejski. Egipska firma miałaby na licencji produkować nadwozia Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Artic w wersji dwu- i trzyosiowej.
Teraz Volvo informuje o liście intencyjnym z firmą Sunsundegui w sprawie produkcji nadwozi autokarów Volvo 9700 i 9900. Produkcja podwozi dalej będzie prowadzona w szwedzkich fabrykach Borås i Uddervalla. Natomiast nadwozia 9700 DD będą dalej produkowane przez firmę Carrus Delta.
Sunsundegui dostarczył już nadwozia autokarów, głównie opierając się na technologiach Volvo, do wielu europejskich klientów. Produkcja pojazdów, zgodnie z licencją, miałaby ruszyć w wakacje 2024 r., a dostawy pierwszych pojazdów do europejskich klientów zaplanowano od początku 2025 r.