Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hyper Poland chce zebrać 900 tys. zł na budowę lewitującego prototypu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Hyper Poland chce zebrać 900 tys. zł na budowę lewitującego prototypu
fot. HyperPoland
Hyper Poland, polski start-up pracujący nad rozwojem technologii kolei magnetycznej zaczyna crowdfunding udziałowy na brytyjskiej platformie Seedrs. Od pasjonatów nowych technologii z całego świata chce uzyskać w ten sposób 200 tys. euro, które firma przeznaczy na model testowy lewitującego nad torami pojazdu.

– Zaczynamy zupełnie nowy etap, który zakończymy niebawem pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej pojazdem szynowym, który będzie w stanie poruszać się wykorzystując zjawisko pasywnej lewitacji – deklaruje Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland. – W 2018 r. skupiliśmy się na badaniach, obliczeniach i symulacjach komputerowych, które zakończyły się złożeniem 6 wniosków patentowych na technologię napędu i silnika pojazdu typu hyperloop. W pierwszej połowie 2019 r. zbudujemy model, który potwierdzi nasze założenia teoretycznie. Naocznie będzie można się przekonać o skuteczności opracowanej przez nas technologii.

Budowę pierwszego prototypu firma chce sfinansować ze zbiórki equity crowdfunding, która właśnie się rozpoczęła. To znany na świecie model finansowania innowacyjnych projektów technologicznych. Polega on na tym, że osoby zainteresowane firmą i jej projektem wpłacają różnej wysokości kwoty za pośrednictwem specjalnej platformy, a w zamian otrzymują udziały w firmie. W ten sposób stają się współwłaścicielem dobrze rokującego biznesu, którego wartość może urosnąć w ciągu kilku lat. Dużym sukcesem zakończyła się ostatnio zbiórka tego typu organizowana przez Wisłę Kraków. Środki potrzebne na rozwój narzędzi opartych o technologię blockchain zdobyła też w ten sposób MC2 Innovations, firma należąca do byłej minister cyfryzacji, Anny Streżyńskiej.

– Equity crowdfunding to doskonały sposób na to, aby start-upy pozyskały z rynku finansowanie ambitnych i innowacyjnych projektów, a z drugiej strony, to szansa dla mniejszych inwestorów, aby stać się współudziałowcem obiecujących, innowacyjnych firm – mówi Anthony Thikonov, Business Development Manager w Seedrs, jednej z najbardziej popularnych wśród inwestorów platform equity crowdfunding na świecie, która jest partnerem Hyper Poland w tym projekcie. Do tej pory, dzięki Seedrs, 764 europejskich firm pozyskało od inwestorów indywidualnych ponad 640 mln euro na swoje projekty.

Jeszcze w marcu zespół inżynierów z Hyper Poland rozpocznie składanie pierwszego modelu testowego. Będzie to demonstrator technologii zbudowany w skali 1:5. Taki pomniejszony model jest potrzebny, aby sprawdzić działanie napędu i zawieszenia magnetycznego.

– Celem tego testu jest pokazanie, że fundamenty naszej technologii działają. Testy demonstratora będą polegały na krótkim przejeździe pojazdu po torze. Na tym odcinku pojazd będzie kolejno przyspieszał, jechał ze stałą prędkością i hamował, przy czym przy osiągnięciu pewnej szybkości – zacznie również samoczynnie lewitować. Sprawdzimy, czy udaje się uzyskać założone osiągi kapsuły, prędkość, przyspieszenie, parametry pracy silnika takie jak moc maksymalna i pobór prądu oraz działanie układu lewitacji – tłumaczy Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii w Hyper Poland.

Na przełomie 2019 i 2020 r. firma planuje kolejny test. Tym razem zbudowany zostanie pojazd o docelowych wymiarach, który będzie poruszał się lewitując po specjalnie dostosowanych do tego celu, zwykłych torach kolejowych. Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposób na to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeb lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana w Polsce technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne. Takie wdrożenie technologii Hyperloop ma być kilkukrotnie tańsze niż w pierwotnym pomyśle, zakładającym budowę od zera infrastruktury próżniowej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mobilność

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mikołaj Kobryński 09 września 2023

Neom w Arabii Saudyjskiej. Czym będzie The Line? I czy to ma sens?

Przestrzeń

Hyperloop Elona Muska miał wykończyć kolej w Kalifornii

Mobilność

Czy w Polsce jest miejsce na hyperloop?

Mobilność

Czy w Polsce jest miejsce na hyperloop?

Roman Czubiński 15 czerwca 2018

Hyper Poland walczy o nagrodę Komisji Europejskiej

Mobilność

Hyper Poland walczy o nagrodę Komisji Europejskiej

Jakub Dybalski 24 listopada 2017

Zobacz również:

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mobilność

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mikołaj Kobryński 09 września 2023

Neom w Arabii Saudyjskiej. Czym będzie The Line? I czy to ma sens?

Przestrzeń

Hyperloop Elona Muska miał wykończyć kolej w Kalifornii

Mobilność

Czy w Polsce jest miejsce na hyperloop?

Mobilność

Czy w Polsce jest miejsce na hyperloop?

Roman Czubiński 15 czerwca 2018

Hyper Poland walczy o nagrodę Komisji Europejskiej

Mobilność

Hyper Poland walczy o nagrodę Komisji Europejskiej

Jakub Dybalski 24 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5