Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Hyundai liczy na wyjaśnienie sprawy warszawskiego przetargu przed wakacjami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Hyundai liczy na wyjaśnienie sprawy warszawskiego przetargu przed wakacjami
fot. TP
Koreański Hyundai Rotem liczy, że sprawa warszawskiego przetargu na 213 tramwajów, która ponownie trafiła do sądu, rozstrzygnie się jeszcze przed wakacjami. Jak zapewnia producent, trwa projektowanie tramwaju z udziałem polskich firm – Medcomu i EC Engineering, a w realizacji być może będzie brał udział Newag.

Jakub Madrjas, Transport–publiczny.pl: Nastąpił – trudno zliczyć który już – zwrot akcji w przetargu na dostawę 213 tramwajów dla Warszawy. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych złożył do sądu skargę na wyrok KIO nakazujący TW wybór oferty Hyundaia.

Marcin Jędryczka, przedstawiciel Hyundai Rotem na Polskę: Trudno mi komentować tę decyzję. Przed Krajową Izbą Odwoławczą udowodniliśmy poprawność naszej oferty. Przypominam, że Izba w pierwszej sprawie nie zajmowała się w ogóle tą sprawą, bo nie była ona przedmiotem skargi konkurencji. Problemem tym Izba zajęła się bardzo szczegółowo w drugim odwołaniu i w swojej decyzji potwierdziła możliwość dalszej realizacji przetargu. Należy w tej sytuacji zrobić wszystko, żeby ta sprawa wyjaśniła się jak najszybciej – dla dobra mieszkańców Warszawy.

Jak już wcześniej Pan zaznaczał, kolejne komplikacje w przetargu oznaczają, że na realizację projektu w bieżącej perspektywie unijnej będzie coraz mniej czasu. Czy jest jakaś granica czasowa, poza którą będziecie musieli odstąpić od podpisania umowy?

My podchodzimy poważnie do tego projektu i cały czas przygotowujemy realizację. W ostatnim czasie opracowaliśmy plan operacyjny realizacji tego kontraktu. Hyundaiowi zależy na tym, żeby realizacja w jak największym stopniu odbywała się w Polsce – ale właśnie pod tym względem najbardziej ogranicza nas czas i dlatego tak ważne jest zamknięcie tej sprawy jeszcze przed wakacjami.

Wybraliście już polskiego partnera?

Jesteśmy już bardzo blisko – w grę wchodzą dwie polskie firmy.

Czy jest wśród nich Newag?

Mogę potwierdzić, że złożyliśmy tej firmie propozycję współpracy.

Czy tramwaj, który chcecie dostarczyć dla Warszawy będzie polski czy koreański?

Zdecydowanie bardziej polski. Aktualnie trwa projektowanie tramwaju w modelu mieszanym, w którym biorą udział polscy i koreańscy inżynierowie, ale wszystkie najważniejsze elementy: konstrukcja pudła, wózki, elektronika, napęd – projektowane są przez polskich inżynierów renomowanych krajowych firm EC Engineering i Medcom.

W ubiegłym roku na łamach portalu transport–publiczny.pl prezentowaliśmy nowatorską technologię opracowywaną przez Hyundaia, która – dzięki niezależnemu sterowaniu każdego koła – ma pozwolić zmniejszyć siły boczne oddziaływania koła z szyną. W efekcie zmniejszyć ma się zarówno hałas, jak i zużycie torów. Jak przebiegają testy tej technologii?

Zgodnie z zapowiedziami, od jesieni ubiegłego roku zostały już wykonane trzy tury testów, które odbyły się na torze testowym. Przeprowadzono nadzorowane jazdy zdalnie sterowanym szkieletem tramwaju, wyposażonym w prawdziwe wózki, sterowanie a nawet – to ciekawostka – informację pasażerską. Wstępne wyniki są bardzo zadowalające – oddziaływanie koła wózka napędowego na szynę udało się zmniejszyć nawet o 70 procent, a tocznego o 30%. Wyniki testów zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas jesiennych targów Innotrans w Berlinie.

Czy ta technologia może trafić do Warszawy?

Wykorzystanie tej technologii nie jest niezbędne, żeby spełnić wymagania zamawiającego. Przedstawimy Tramwajom Warszawskim zalety tego rozwiązania i jeśli będzie taka wola, doposażymy tramwaje w to rozwiązanie, które – jak wspomniałem – przynosi podwójne korzyści, zmniejszając koszty utrzymania i uciążliwość środowiskową. Najpierw jednak musimy wygrać przetarg i podpisać umowę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Komunikacja

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Jakub Madrjas 09 listopada 2021

Nadwozia pierwszych dwóch Hyundaiów dla Warszawy gotowe [zdjęcia]

Przestrzeń

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Komunikacja

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2019

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Komunikacja

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Jakub Madrjas 09 listopada 2021

Nadwozia pierwszych dwóch Hyundaiów dla Warszawy gotowe [zdjęcia]

Przestrzeń

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Komunikacja

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5