Hyundai, jako oficjalny partner rozpoczynających się już 14 czerwca MŚ w piłce nożnej w Rosji, zapewni organizatorom 530 pojazdów do wożenia piłkarzy, członków sztabu i oficjeli. W tym znajdą się też autokary 32 reprezentacji, każdy z hasłem zagrzewającym do boju. Polski autokar będzie jeździł z hasłem „Polska Dawaj!/Go Poland!”.
Wczoraj Hyundai zaprezentował swoje pojazdy razem z drugim motoryzacyjnym sponsorem mistrzostw – Kią – przed moskiewskim stadionem Łużniki, na którym odbędzie się siedem meczów mundialu, w tym mecz otwarcia i finał. Wspólnie oba koncerny przekażą organizatorom blisko tysiąc pojazdów.
Piłkarze każdej z drużyn grających na mundialu będą korzystali z autokaru Hyundaia podobnie jak przed czterema laty. I tak jak podczas brazylijskich mistrzostw autokary będą ozdobione hasłami które wymyślili kibice każdej z drużyn i które zostały wybrane w internetowym głosowaniu.
Z rozmaitych haseł wygrywały zwykle dość proste, mówiące o marzeniach i milionach kibiców. Saudyjczycy będą mieli na autokarze po prostu przydomek „Królowie Pustyni”. Pomysłowi okazali się kibice Urugwaju „Słońce świeci w Rosji, a niebo jest błękitne” („błękitny” to kolor koszulek reprezentacji Urugwaju). Brazylia pojedzie z hasłem „Więcej niż 5 gwiazdek, 200 milionów serc”, przy czym „pięć gwiazdek” to nawiązanie do pięciu tytułów mistrzowskich Brazylijczyków. W Polsce wygrało hasło „Polska Dawaj!”
Hasła na autokarach potrafią rozpalić dyskusje w danym kraju, zwłaszcza gdy wybór okaże się niezbyt szczęśliwy. Przed czterema laty australijskie hasło "Socceroos: Hopping Our Way Into History!" ("socceroos", nawiązanie do kangurów, to przydomek reprezentacji Australii, a hasło można swobodnie przetłumaczyć jako "wykicajmy nasze miejsce w historii") zostało dość powszechnie uznane za idiotyczne, a dziennikarze długo zastanawiali się jak to możliwe, skoro hasło zaproponowane przez kibiców, wybierali inni kibice.