Czeskie miasto Igława, leżące na pograniczu Czech właściwych i Moraw, zakończyło znaczną rozbudowę własnej sieci trolejbusowej. Otwarto właśnie prawie sześć kilometrów nowej linii
Igława ukończyła rozbudowę sieci trolejbusowej o nowy – 5,7-kilometrowy – odcinek do Bedřichova i strefy przemysłowej. Nowa linia trolejbusowa została połączona z istniejącą infrastrukturą trolejbusową na rondzie u zbiegu ulic Pražskiej, Romana Havelky, Sokolovskiej i została poprowadzona ulicami Sokolovską, Pávovską do pętli przed zakładami produkcyjnymi Bosch Diesel i Automotive Lighting.
Wartość inwestycji wyniosła 134,3 mln koron (ok. 27 mln zł), a wykonawcą była firma Elektroline. Inwestycja w Igławie to największa rozbudowa sieci trolejbusowej w Czechach w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Większość kosztów pokryją fundusze Unii Europejskiej w kwocie 98 mln koron.
Wraz z wydłużeniem sieci do Bedřichova i strefy przemysłowej od 1 lutego zaczęły obowiązywać nowe rozkłady jazdy. Przedsiębiorstwo Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) uwzględniło już w nich niektóre uwagi opinii publicznej. Po dwóch miesiącach organizator transportu sprawdzi napełnienie pojazdów i ponownie zapyta mieszkańców o ocenę. Pozwoli to na ewentualne poprawki rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów.
Główną zmianą – już wprowadzoną – jest wprowadzenie nowych linii trolejbusowych G i H oraz linii autobusowej nr 2, a także przedłużenie linii nr 4 do ulicy Znojemskiej i do terminala V Ráji. Jednocześnie wycofano autobusowe linie 3 i 5 oraz ograniczono kursowanie linii nr 12. Igława jest ostatnim miastem, który używa liter do oznaczania systemu trolejbusowego. Wcześniej do 1979 roku ten sam system numeracji stosował jeszcze Zlin.
Na całej trasie trolejbusu ustawiono 290 nowych słupów trakcyjnych na których rozwieszono ok. 24 km przewodów oraz 4,6 km linii jezdnej. Powstały dwie podstacje trakcyjne zasilające nową linię trolejbusową, które przekształcają prąd z 22 kV AC na 600 V.
DPMJ dysponuje 32 klasycznymi trolejbusami. Pod koniec zeszłego roku do Igławy dotarł nowy trolejbus Škoda 26Tr z nadwoziem Urbino. Miasto ma do dyspozycji również 7 trolejbusów wyposażonych w baterie. W tym roku dołączy do nich sześciu nowych pojazdów. W ciągu przyszłego roku flota trzynastu pojazdów umożliwi, dzięki zainstalowanym bateriom, przewozić pasażerów nawet do obszarów bez linii trolejbusowej, takich jak Antonínův Důl czy Horní Kosov.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.