Podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają z dodatkowych wizualnych informacji. Zamontowano blisko 100 nowych wyświetlaczy i ekranów z rozkładami jazdy. Korzystnie zmienia się system nagłośnienia. Wraz z postępem prac będą kolejne urządzenia.
Pasażerowie na stacji Warszawa Zachodnia mogą korzystać z wyświetlaczy, tablic i ekranów z rozkładami jazdy. Dotychczas zamontowano 94 urządzenia na czterech czynnych peronach nr: 2, 6, 7 i 8. Oczywiście te na peronie drugim tymczasowo – do czasu jego zamknięcia i rozbiórki (urządzenia zostaną przełożone na przebudowane perony) Uruchomiono także nowy, lepiej słyszalny system zapowiedzi głosowych.
Wyświetlacze montowane są przy każdej z krawędzi peronu. Infokioski z rozkładem jazdy oraz ekrany instalowane są na środku peronów i prezentują 17 najbliższych kolejowych połączeń ze stacji Warszawa Zachodnia. System dynamicznej informacji pasażerskiej obejmuje też zapowiedzi głosowe zintegrowane z komunikatami na wyświetlaczach.
Sukcesywnie, wraz z postępem prac na stacji, na kolejnych przebudowanych peronach, w przejściu podziemnym i na nowej kładce będą instalowane nowe urządzenia. Docelowo PKP PLK przewidziały 475 wyświetlaczy, tablic i infokiosków. Po rozszerzeniu systemu o kolejne urządzenia i ich przetestowaniu, wraz z zakończeniem modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, będą one uruchomione w trybie docelowym. Do tego czasu widoczny będzie komunikat „test systemu”.
Po zakończeniu modernizacji Warszawy Zachodniej będzie:
- 16 dużych tablic,
- 168 wyświetlaczy krawędziowych z odjazdami pociągów,
- 52 wyświetlaczy peronowych w tunelu i na kładce,
- 1055 głośników,
- 71 ekranów (infokiosków)
- 168 wyświetlaczy z najbliższymi przyjazdami i odjazdami pociągów.
Robota wreKompleksowa przebudowa stacji postępuje. Prowadzone są prace przy demontażu peronów nr 5, 4 oraz 3. Wykonawca przygotowuje teren pod budowę betonowej płyty, na której powstaną nowe obiekty, a pod – kolejna część przejścia podziemnego, które połączy wszystkie perony.
Po zachodniej strony stacji zbudowane są trzy kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe. Układane są tory, rozjazdy i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Nowe rozwiązanie usprawni podróże koleją w aglomeracji warszawskiej – od marca pociągi z linii radomskiej będą przejeżdżać m.in. w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.
Poniżej poziomu stacji w tunelu dla pieszych między peronem nr 9 a peronem nr 6 kładzione są posadzki i wykańczane ściany.
Jaka będzie Warszawa Zachodnia?Warszawa Zachodnia zmienia się nie do poznania. Wszystkie perony będą zadaszone wspólną wiatą. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Na poziomie -2 powstaje tunel tramwajowy. W sumie roboty obejmują przebudowę ok. 36 km torów i 130 rozjazdów. Koszt prac to ok. 2 mld zł netto.