Rumuński producent tramwajów - Astra przywiózł na tegoroczne targi InnoTrans prototyp nowego tramwaju, w pełni niskopodłogowego. Zaprezentowany wagon jest 2-członowy, natomiast dzięki modułowej konstrukcji może zostać wydłużony aż do 6 członów i 54 metrów. Astra planuje oferować pojazd już nie tylko na rynku rumuńskim, ale też w innych krajach Europy.
Na tegorocznych targach InnoTrans gościło sporo tramwajów.
Poza 50-metrowym wozem dla Berlina,
wodorowym tramwajem od firmy Hyundai czy Twistem dla Wrocławia pojawił się tam także wagon rumuńskiej firmy Astra Vagoane Calatori, która zaprezentowała prototyp nowego tramwaju.
Jak
podaje zagraniczna prasa, wagon pokazany w Berlinie został wyprodukowany specjalnie z myślą o targach, zawierając w sobie nowy design, mający zachęcić potencjalnych kupujących zarówno z Rumunii jak i z krajów ościennych. W pełni niskopodłogowy tramwaj ma konstrukcję modułową i może zostać wydłużony do maksymalnie sześciu członów. Wysokość podłogi to 32 centymetry od główki szyny.
Prototyp zaprezentowany na targach to pojazd 2-członowy, o długości 18 metrów. Tramwaj 3-członowy ma mieć długość 27 metrów, natomiast najdłuższy wariant, 6-członowy, ma mieć długość 54 metrów i ważyć 70 ton. Tramwaj mogą mieć dwa rozstawy osi, zarówno 1000 jak i 1435 milimetrów. W stolicy Niemiec pokazano tramwaj z drugim ze wspomnianych rozstawów osi. Szerokość tramwaju to 2,4 metra.
Nowy tramwaj wykonano ze stali węglowej na wózkach dostarczonych przez Siemensa. Egzemplarz pokazowy ma trzy pary podwójnych drzwi i całkiem przestronne wnętrze, choć przypominające nieco szpitalną sterylność. W wagonie znalazło się miejsce dla osób z niepełnosprawnością, klimatyzacja, system informacji pasażerskiej czy kasowniki.
Przypomnijmy, że jak na razie Astra dostarcza tramwaje tylko na rynek rumuński. Tramwaje producenta można spotkać w Bukareszcie,
Braile czy
Gałaczu.