Na tegorocznych targach InnoTrans jednym z prezentowanych tramwajów jest wagon wodorowy prezentowany przez Hyundai Rotem. Koreański producent niedawno sprzedał pierwsze tego typu pojazdy dla miasta Daejeon. Zgodnie z deklaracjami firmy wozy mają być zdolne do pokonania 200 kilometrów na jednym tankowaniu wodoru.
Jednym z
tramwajów prezentowanych na targach Innotrans jest wodorowy Hyundai Rotem. Jak podaje producent, prace nad projektem wagonu zaczęły się w 2021 roku, a finalizacja nastąpiła w marcu bieżącego roku. Był to projekt realizowany wraz z kilkoma rządowy instytucjami, w tym z Ministerstwem Handlu, Przemysłu i Energii. Tramwaj został zaprezentowany w zeszłym roku.
Tramwaje produkują prąd z ogniwa wodorowego a ponadto są również wyposażone w baterie, które magazynują nadmiarową energię i wykorzystują ją np. przy ruszaniu czy przyspieszaniu, a więc momentach, które wymagają większego zapotrzebowania na energię elektryczną. 5-członowe wagony są zdolne zabrać na pokład 305 pasażerów przy normie 6 osób na metr kwadratowy i są zdolne rozpędzić się do 70 km/h.
Hyundai dostarczy pierwsze wodorowe tramwaje do koreańskiego miasta Daejeon, które zamówiło 34 wagony w lipcu bieżącego roku. Umowa ma zostać zrealizowana do lipca 2028, a poza dostawą pojazdów kontrakt opiewa także na świadczenia usług utrzymania najnowszych pojazdów. Producent deklaruje, że tramwaje z tego zamówienia przejadą około 200 kilometrów na jednym tankowaniu wodoru.
Wagon bazuje na tej samej platformie co tramwaje dla Warszawy, stąd wiele podobieństw. Tramwaje mają bardzo ciekawy i dobry system informacji pasażerskiej - zaprojektowany na wzór tego znanego z pojazdów metra. Uwagę zwraca też miejsce na bagaż. Tramwaj jest przestronny i robi naprawdę dobre wrażenie i to mimo tego, że wozy mają znacznie więcej miejsc siedzących niż Hyundaie zamówione przez Tramwaje Warszawskie.