Kolejowo-komunikacyjne targi Innotrans z edycji na edycję stopniowo powiększają udział i znaczenie ekspozycji autobusowej. W tym roku wystawiono kilkanaście pojazdów, w tym szereg nowości.
Innotrans to największa impreza branżowa w dziedzinie transportu publicznego, w tym przede wszystkim szynowego. W tym roku berlińskie targi odwiedziło ponad 150 tys. gości. Targi stopniowo zwiększają swój zakres tematyczny – z edycji na edycję powiększa się część autobusowa – oczywiście obejmująca przede wszystkim „klasyczne” elektrobusy oraz pojazdy wodorowe.
Wśród nowości należy wymienić oczywiście 18-metrowy autobus wodorowy Solarisa, który niedawno
miał premierę w Krakowie. Holenderski producent Ebusco zaprezentował autobus najnowszej generacji 3.0 z niskim wejściem, do tego pokazał autobus serii 2.2 z zamówienia dla Berlina. Škoda zaprezentowała dwa pojazdy. Premierę miał
autobus wodorowy H’City , wystawiono też trolejbus T’City 36TR (był to jeden z dwóch trolejbusów na targach – drugi pojazd, od innego czeskiego producenta,
pokazywał na swoim stoisku Cegelec).
Belgijski Van Hool prezentował elektrobus nowej serii A12, natomiast VDL – Citeę nowej generacji o oznaczeniu LF122. Wystawił się też litewski Altas Auto z elektrycznym busem Nouvus Cityline LW o długości 7667 mm. Pojazd powstał na bazie Mercedesa Sprintera i wyposażony jest w silnik 150 kW oraz baterie o mocy 115 kWh Pomieścić może 22 pasażerów, z czego 18 na miejscach siedzących.
Oprócz tego swoje pojazdy wystawili Karsan Automotive (eATA-12, który ma charakteryzować się aż 450 km zasięgiem – pojazd o długości 12,2 m wyposażony w silnik 250 kW i baterie 449 kWh), Otokar Europe (eKent C), K-Bus, (E-Solar City XL na bazie Mecrcedesa E-Vito; długość 7,4 m, baterie 100 kWh), Kiepe Electric (Sileo) i Busitalia z grupy Ferrovie dello Stato Italiane (wodorowy VanHool – Neva 330).
Zdjęcia z wystawy pojazdów szynowych prezentujemy
tutaj.