Jednym z pojazdów prezentowanych przez Stadlera na tegorocznych targach InnoTrans w Berlinie będzie dwusystemowy tramwaj Citylink dla konsorcjum sześciu przewoźników z Austrii oraz Niemiec. Pierwszy z pojazdów ma trafić do operatora Saarbahn.
Sześć firm transportowych z Niemiec i Austrii: Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH, Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH, Saarbahn Netz GmbH, Schiene Oberösterreich GmbH, Schiene Salzburg GmbH i Regional-Stadtbahn Neckar-Alb połączyło siły, by kontynuować inicjatywę VDV (Zrzeszenia Niemieckich Firm Transportowych) pod hasłem „Regionalna Kolej Tramwajowa” i
dwa lata temu udzieliło Stadlerowi największego zamówienia w historii firmy. Głównym przedmiotem umowy jest dostawa do 504 niskopodłogowych pojazdów CITYLINK, z których 246 zostało już zamówionych. Oprócz produkcji pojazdów, umowa ramowa obejmuje również usługę serwisu dostarczonej floty przez okres do 32 lat.
Pierwszy pojazd dla operatora Saarbahn, który jako pierwszy wprowadzi nowe pojazdy do eksploatacji, będzie miał swoją premierę na targach InnoTrans 2024. Dwusystemowa jednostka jest wyposażona w najnowocześniejsze technologie w zakresie systemu trakcyjnego, systemów sygnalizacji i radia oraz komunikacji i informacji pasażerskiej.
CITYLINK stanowi wspólną platformę dla tramwajów dwusystemowych produkowanych dla konsorcjum. Dzięki temu pojazdy są w dużej mierze ustandaryzowane, a jednocześnie elastycznie dopasowane do potrzeb i warunków infrastruktury każdej z sześciu firm transportowych. CITYLINK to rodzina modułowych, niskopodłogowych, lekkich pojazdów szynowych bez barier, które oferują wysoki standard bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.
Trójczłonowe pojazdy różnią się liczbą drzwi, wysokością wsiadania i sprzęgania oraz malowaniem w zależności od klienta i miejsca eksploatacji. Wyposażenie wnętrza jest również dostosowane do indywidualnych potrzeb operatorów. Systemy klimatyzacji przedziałów pasażerskich i maszynisty oraz system oświetlenia LED są takie same w każdym pojeździe. Przestronny, wielofunkcyjny obszar z możliwością przemieszczania się bez barier jest również stałym elementem wszystkich pociągów.
Dwusystemowy pojazd CITYLINK umożliwia obsługę połączeń z okolicznych gmin do centrum miasta bez przesiadek. Prezentowana jednostka dla Saarbahn jest pojazdem dwukierunkowym o długości 37 metrów i szerokości 2,65 metra. Wnętrze oferuje 100 wygodnych miejsc siedzących i 133 miejsca stojące. Podobnie jak inne pojazdy CITYLINK, może poruszać się z prędkością do 100 km/h.
Prezentacja Citylinka odbędzie się na torze T09/45, 24 września o godzinie 15:30. O innych targowych premierach przewoźnika p
iszemy tutaj.