MZA Warszawa rozstrzygnęły przetarg na dostawę 80 nowych autobusów elektrycznych - 12- oraz 18-metrowych. Pojazdy ma dostarczyć Irizar, który pokonał Solarisa oraz Yutonga.
Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) Warszawy rozstrzygnęły właśnie ogromny przetarg na
dostawę łącznie 80 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Postępowanie dotyczy zakupu autobusów 12- oraz 18-metrowych. Przewoźnik chce zakupić 30 pojazdów krótszych oraz 50 autobusów przegubowych. Ostatnio otrzymał
spore unijne dofinansowanie do ich zakupu.
Oferty w postępowaniu poznaliśmy blisko miesiąc temu. W części dotyczącej dostawy autobusów 12-metrowych
wpłynęły trzy oferty. Najtańszy był Irizar oferujący dostawę 30 autobusów za 84,115 mln złotych brutto. Drugą w kolejności ofertę złożył Busnex, oferujący realizację dostaw za 91,239 mln złotych brutto. Najdroższą ofertę złożył Solaris, który wycenił dostawę pojazdów na 97,785 mln złotych brutto. Warto zaznaczyć, że wszystkie z tych ofert zmieściły się w budżecie MZA określonym na 101,519 mln złotych brutto.
W przypadku części opiewającej na dostawę 50 autobusów o długości 18 metrów wpłynęły tylko dwie oferty - Solarisa oraz Irizara. Firma z podpoznańskiego Bolechowa wyceniła zadania na 227,55 mln złotych brutto, natomiast Irizar na 222,461 mln złotych brutto. Budżet MZA w tej części zamówienia to 226,874 mln złotych brutto.
Po miesięcznym oczekiwaniu MZA zdecydowały się rozstrzygnąć obie części postępowania. W obu częściach przetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Irizar. W przypadku dostawy 12-metrowych autobusów oferta producenta z Hiszpanii otrzymała 88,79 pkt na 100 możliwych. Solaris zdobył 81,18, natomiast Busnex 81,12 pkt.
W przypadku autobusów przegubowych Solaris zdobył 92,51 pkt natomiast Irizar 93,73 pkt na 100 możliwych.
Po uprawomocnieniu się wyboru MZA będą mogły podpisać umowę z Irizarem. Producent do tej pory dostarczył autobusy elektryczne do Krakowa, próbował też sił
we Wrocławiu czy
Tarnowie.