Partner serwisu
Komunikacja

Irizar w przetargu na wrocławskie elektrobusy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
14-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Irizar w przetargu na wrocławskie elektrobusy
fot. MPK KrakówElektryczny Irizar kupiony przez MPK Kraków
MPK Wrocław ma trzy oferty na dostawę nowych autobusów elektrycznych 18-metrowych oraz 12-metrowych w ramach prawa opcji, a jedna z nich mieści się w budżecie przewoźnika. Kto jest najbliższy zdobycia tego zamówienia?

MPK Wrocław prowadzi spory przetarg na dostawę 9 lub 21 autobusów elektrycznych. Przewoźnik chce kupić 9 autobusów przegubowych w ramach zamówienia podstawowego, natomiast opcja dotyczy dostawy 12 autobusów o długości 12 metrów. Poza tym postępowanie dotyczy też dostawy infrastruktury do ładowania nowych autobusów. Dokładne wymagania wobec autobusów opisujemy tu.

W zakresie ładowarek wykonawca będzie musiał dostarczyć i uruchomić dwie ładowarki pantografowe o mocy 400 kW, jedną ładowarkę mobilną o mocy 60 kW oraz system ładowania zajezdniowego w formie bramownicy, do której autobusy będą podłączane za pomocą pantografów. Ten system będzie miał charakter wolnego ładowania, a każde z 9 stanowisk ma umożliwić ładowanie autobusu z mocą 60 kW. MPK wymaga także, żeby na stanowisku numer 1 możliwe było dynamiczne ładowanie autobusu z mocą 360 kW. To zakres zamówienia podstawowego

Prawo opcji może rozszerzyć ten zakres o 12 kolejnych mobilnych ładowarek plug-in o mocy minimum 60 kW oraz jedną pantografową ładowarkę na lotnisku.

Właśnie minął termin składania ofert. Budżet MPK na realizację podstawy zamówienia, a więc dostawy 9 przegubowych autobusów elektrycznych to 39,253 mln złotych brutto.

W postępowaniu wpłynęły natomiast trzy oferty. Najtańsza z nich należy do Solarisa, który wycenił realizację całości zamówienia na 77,379 mln złotych brutto, z czego 39,741 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe. Kolejną ofertą w kolejności jest ta pochodząca od Irizara. Hiszpański producent wycenił dostawę autobusów na 80,021 mln złotych brutto z czego 42,655 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe. Najdroższy jest Daimler Buses, który wycenił dostawę wszystkich pojazdów na 87,214 mln złotych brutto z czego zamówienie podstawowe na 45,015 mln złotych brutto.

Przypomnijmy, że elektryczne Mercedesy jeżdżą już po ulicach miasta od kilku miesięcy.

To drugi w ostatnim czasie start Irizara w przetargu na dostawę elektrobusów, poza Wrocławiem firma chciałaby dostarczyć autobusy także dla Tarnowa.

Całość zamówienia (podstawa wraz z opcją) ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Pierwszy elektryczny przegubowiec ma zostać dostarczony w ciągu 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy, a pozostałe osiem pojazdów w ciągu 15 dni od dostawy pierwszego autobusu. Wraz z dostawą pierwszego autobusu przegubowego ma również nastąpić dostawa i uruchomienie wszystkich ładowarek - mobilnej, dwóch pantografowych oraz systemu wolnego ładowania zajezdniowego. Terminy te będą liczone od dnia zawarcia umowy, chyba, że MPK uruchomi prawo opcji. Jeśli tak się stanie, to każdy z powyższych terminów będzie liczony od dnia uruchomienia zamówienia opcjonalnego.

Uruchomienie prawa opcji będzie mogło mieć miejsce w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy wraz ze wskazaniem liczby kupowanych autobusów. MPK dopuszcza kilkukrotne składanie oświadczeń o uruchamianiu kolejnych części opcji, aż do jej pełnego wykorzystania.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 65% oraz okres rękojmi i gwarancji na magazyny energii w oferowanych autobusach - 10%, okres gwarancji i rękojmi na oferowane autobusy z wyłączeniem magazynów energii - 10%, okres gwarancji i rękojmi na wszystkie ładowarki - 4%, poszycie boczne w panelach z podziałem poziomym i pionowym - 7%, zastosowanie automatycznego systemu detekcji i gaszenia pożarów magazynu energii - 3% i zużycie energii elektrycznej - 1%.

Nowe autobusy mają zostać zakupione dzięki dofinansowaniu z programu Zielony Transport Publiczny o ile miasto otrzyma zakładane środki. Pojazdy mają posłużyć do “elektryfikacji” dwóch linii autobusowych prowadzących na wrocławskie lotnisko - 106 oraz 129.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brodnica kupuje swoje pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Brodnica kupuje swoje pierwsze autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 sierpnia 2024

MPK Wrocław wyremontuje torowisko na Piotra Skargi

Przestrzeń

Hiszpańskie autobusy Irizar wyjeżdżają na ulice Krakowa

Komunikacja

Hiszpańskie autobusy Irizar wyjeżdżają na ulice Krakowa

inf. prasowa UM Kraków 23 listopada 2023

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Przestrzeń

Burgas będzie jeździł elektrycznymi Irizarami

Komunikacja

Burgas będzie jeździł elektrycznymi Irizarami

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2021

Zobacz również:

Brodnica kupuje swoje pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Brodnica kupuje swoje pierwsze autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 sierpnia 2024

MPK Wrocław wyremontuje torowisko na Piotra Skargi

Przestrzeń

Hiszpańskie autobusy Irizar wyjeżdżają na ulice Krakowa

Komunikacja

Hiszpańskie autobusy Irizar wyjeżdżają na ulice Krakowa

inf. prasowa UM Kraków 23 listopada 2023

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Przestrzeń

Burgas będzie jeździł elektrycznymi Irizarami

Komunikacja

Burgas będzie jeździł elektrycznymi Irizarami

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5