MZA Warszawa przygotowują się do kompletnej przebudowy zajezdni Redutowa. Ma powstać do 2020 r. i znajdzie się w niej miejsce dla 300 autobusów, w tym 100 przegubowych elektrycznych, wraz ze stacjami ładowania. MZA Warszawa pokazały wizualizację zajezdni.
Teraz nowa zajezdnia jest projektowana i prace w tym względzie powinny już się kończyć. W lutym zeszłego roku przetarg na zaprojektowanie obiektu wygrała firma Grontmij, która ma półtora roku od daty podpisania umowy na przedstawienie efektów prac i wszystkich pozwoleń.
Redutowa będzie najnowocześniejszą zajezdnią w Warszawie. Ma być dwupoziomowa, przy czym dolny poziom znajdzie się… pod ziemią. Będzie tam „nocować” 300 pojazdów w tym setka przegubowych elektryków, które mają trafić do stolicy w ciągu najbliższych czterech lat. Pozostałe 30 autobusów elektrycznych (standardowych), które do tego czasu będą jeździły po mieście, najpewniej pozostanie na Woronicza.
wiz. MZA WarszawaInfrastruktura dla elektrobusów i podziemny poziom, który warszawscy urzędnicy podpatrzyli we Włoszech i w Hiszpanii, to nie jedyne nowinki. Zajezdnia będzie przystosowana do pozyskiwania energii z paneli fotowoltaicznych i pomp ciepła.