Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

Posuwają się prace przy budowie ostatniej, zachodniej części linii metra M2 w Warszawie. Zaawansowana jest budowa zarówno trzech nowych stacji jak i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. Otwarcie tego odcinka M2 ma mieć miejsce w przyszłym roku.

Mimo zimowej aury trwa praca na budowie trzech nowych przystanków i stacji techniczno-postojowej na zachodnim odcinku drugiej linii metra. Obie tarcze drążą tunele, na placach budowy stacji można zobaczyć już konstrukcje schodów dla pasażerów, a na STP wieżę, z której będzie możliwe sterowanie ruchem pociągów.

Grudniowa awaria na terenie budowy stacji Chrzanów została szybko usunięta i nie spowodowała opóźnień na budowie. Podziemną misję konsekwentnie realizują tarcze TBM Anna i Krystyna, które drążą tunele w stronę nowej stacji Lazurowa.

Kolejna stacja – Chrzanów

Tarcza Anna na swojej drodze z Karolina do Lazurowej pokonała już ponad połowę trasy i ułożyła ponad 1,1 tysiąca tzw. tubingów – pierścieni, które tworzą obudowę tunelu. Obecnie tarcza jest już ok. 700 metrów za budowaną stacją Chrzanów, a łącznie wydrążyła ok. 1800 metrów tunelu. Kroku dotrzymuje jej druga tarcza – Krystyna, która ułożyła ponad 750 tubingów i pokonała łączny dystans 1200 metrów.

Na samej stacji Chrzanów betonowane są ściany wyjść ze stacji i słupy na podziemnych poziomach. Można zobaczyć też konstrukcję schodów, które będą prowadzić z antresoli na zewnątrz stacji.

Na przystanku Lazurowa zakończono natomiast budowę ścian szczelinowych i płyty dennej. Z kolei pod ziemią powstają słupy konstrukcyjne nowego przystanku.

Wykonana jest już również w większości konstrukcja stacji Karolin. Trwają też prace przy jej części znajdującej pod pasem drogowym ulicy Połczyńskiej i w komorze rozjazdów.

Kanały, tory i nastawnia

Mocno zaawansowana jest budowa STP Karolin, gdzie będą serwisowane pociągi metra oraz znajdą się budynki administracyjne. Zakończono przebudowę kolidującego fragmentu linii wysokiego napięcia, dzięki czemu będzie można postawić konstrukcje kolejnych obiektów.

W niektórych budynkach malowane są już ściany, w innych trwają prace glazurnicze. W przyszłej elektrowozowni powstają kanały serwisowe, nad które będą podjeżdżały pociągi, by pracownicy mogli dokonać ich przeglądu. Widoczna jest już również konstrukcja nastawni, czyli wieży, z której steruje się ruchem pociągów na STP. Z górnych poziomów można zobaczyć teren budowy, w tym tunel, którym pociągi będą wjeżdżać ze stacji techniczno-postojowej na linię M2. Dotychczas na terenie stacji techniczno-postojowej ułożono 30 proc. rozjazdów i 12 proc. torów.

Budowa z dofinansowaniem

Odcinek 3+STP Karolin liczy prawie 4 km długości, a znajdą się na nim trzy stacje pasażerskie (Karolin, Chrzanów, Lazurowa), STP Karolin i dwie wentylatornie szlakowe. Nowy odcinek będzie gotowy w 2026 r.

Metro Warszawskie otrzyma ponad miliard złotych z UE na dokończenie budowy drugiej linii podziemnej kolei. Całkowity koszt projektu, w skład którego wchodzi budowa ostatniego odcinka linii M2 oraz zakup taboru wynosi ponad 3 mld zł.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. M2 pojedzie na krótszej trasie

Komunikacja

Warszawa. M2 pojedzie na krótszej trasie

UM Warszawa 02 stycznia 2025

Prace w metrze – skrócona linia M1

Komunikacja

Prace w metrze – skrócona linia M1

UM Warszawa 18 października 2024

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo & Finanse

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 18 września 2024

Metro Warszawskie utworzy klasy patronackie w Elektroniku

Przestrzeń

Metro Warszawskie utworzy klasy patronackie w Elektroniku

Redakcja/inf. pras. 11 czerwca 2024

Zobacz również:

Warszawa. M2 pojedzie na krótszej trasie

Komunikacja

Warszawa. M2 pojedzie na krótszej trasie

UM Warszawa 02 stycznia 2025

Prace w metrze – skrócona linia M1

Komunikacja

Prace w metrze – skrócona linia M1

UM Warszawa 18 października 2024

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo & Finanse

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 18 września 2024

Metro Warszawskie utworzy klasy patronackie w Elektroniku

Przestrzeń

Metro Warszawskie utworzy klasy patronackie w Elektroniku

Redakcja/inf. pras. 11 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5