Prototypowe Tramino, wagon S100, już wkrótce przejdzie modernizację i naprawę główną. Zanim to jednak nastąpi udało się nam uwiecznić jego aktualny wygląd.
Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że
pierwszy tramwaj wyprodukowany przez Solarisa, oznaczony jako S100, przejdzie naprawę główną wraz z modernizacją. Wagon utraci więc większość swoich “prototypowych” cech i zostanie upodobniony do reszty tramwajów Solarisa, jakie posiada MPK Poznań.
Srebrny wagon służył w barwach przewoźnika przez wiele lat, lecz ostatecznie, w 2020 roku, skończyła się jego dzierżawa a pojazd wrócił do producenta i trafił “pod chmurkę”. Na początku ubiegłego roku wydawało się, że wagon o numerze bocznym 560 zostanie zezłomowany,
bowiem koszty przywrócenia go do służby miały być wyższe niż jego wartość. Ostatecznie tramwaj został “uratowany” przez MPK Poznań,
które odkupiło pojazd od producenta.Poznański przewoźnik dwukrotnie podejmował próbę naprawy prototypowego wagonu i to właśnie druga z nich zakończyła się wybraniem podmiotu, który wykona to zadanie. Jak informowaliśmy, naprawy głównej oraz modernizacji ma podjąć się konsorcjum firm Falkone oraz SPS, które złożyło najtańszą ofertę, mieszczącą się w budżecie MPK.
S100 zostanie upodobniony do swoich młodszych braci, a więc 45 wagonów S105, kursujących po poznańskich torach. MPK ostatecznie zrezygnowało z przebudowy kabiny motorniczego, dlatego wagon na pewno będzie się wyróżniał, nawet wtedy, gdy straci swoje charakterystyczne barwy (kolor zmodernizowanego prototypu wciąż pozostaje wielką niewiadomą).
Zakres prac do wykonania jest bardzo szeroki, dlatego zupełnie nie dziwi to, że wykonawca będzie miał na ich realizację 18 miesięcy. Ich dokładny zakres
można znaleźć tutaj.
Mimo wyboru najlepszej oferty tramwaj wciąż znajduje się na terenie MPK (przewoźnik nie podpisał jeszcze umowy na jego naprawę), dzięki czemu udało nam się uwiecznić wagon w jego aktualnym stanie.