Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jaka ocena dla komunikacji miejskiej w Lublinie? Dyrektor ZDiTM szczerze

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

GR

Data publikacji:
03-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jaka ocena dla komunikacji miejskiej w Lublinie? Dyrektor ZDiTM szczerze
Google maps
Komunikacji miejskiej w Lublinie wystawiłbym ocenę między „trzy plus” a „cztery minus” – przyznał w rozmowie z „Kurierem Lubelskim” Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.

Problemy lubelskiej komunikacji miejskiej rozpoczęły się 5 lat temu, kiedy okrojono rozkłady. – Naszym zadaniem było zmieszczenie się w budżecie – wyjaśniał w styczniu 2020 r. cytowany przez „Dziennik Wschodni” Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego (dawna nazwa jednostki), który okroił rozkład tłumacząc to świętami i feriami.

Cięcia dotknęły wielu tras, np. na głównych liniach autobusowych częstotliwość kursów spadła w dni powszednie z 15 do 20 minut. Odchudzony rozkład miał obowiązywać do końca stycznia. Stary rozkład nie wrócił, a liczba kursów została ograniczona o 15 % w stosunku do listopada 2019 r.

Później na funkcjonowanie komunikacji miejskiej negatywnie wpłynęła pandemia Covid19. O koronawirusie niewielu z nas już pamięta, ale lubelscy pasażerowie skarżą się czasem na niewystarczającą częstotliwość kursowania autobusów.

Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie udzielił niedawno wywiadu „Kurierowi Lubelskiemu”. Przyznał, że wystawiłby lubelskiej komunikacji miejskiej ocenę między „3+”, a „4-”.

Przypomniał, że w 2024 r. weszły w życie trzy etapy optymalizacji siatki połączeń. - W ciągu tego roku będziemy próbowali sukcesywnie zwiększać częstotliwość kursowania autobusów z 20 do 15 minut. Te zmiany chcemy zacząć wdrażać po pierwszym kwartale 2025 r. w miarę możliwości operacyjnych. W styczniu „podciągnęliśmy” pod Dworzec Lublin 13 linii, w marcu wprowadziliśmy trzy linie o charakterze pospiesznym, a we wrześniu zwiększyliśmy z pięciu do szesnastu liczbę linii kursujących w godzinach szczytu porannego i popołudniowego co kwadrans. Wydłużyła się też trasa niektórych autobusów, np. linii 29 - powiedział Malec w rozmowie z „Kurierem Lubelskim”.

Dyrektor poruszył też temat funkcjonowania komunikacji nocnej. Przyznał, że priorytetem jest dla niego komunikacja dzienna.

- Nie mówię „nie” całotygodniowemu funkcjonowaniu komunikacji nocnej. Mam świadomość, że są osoby, które pracują na zmianach nocnych i porannych, ale zdecydowaną większość użytkowników komunikacji nocnej stanowią osoby, które przemieszczają się nią w celach „rekreacyjnych”, np. wracając lub jadąc do klubów. Gdyby ktoś mi zadał pytanie – czy wprowadzić całotygodniową komunikację nocną, czy zapewnić lepszy dojazd do szkół czy pracy, to bez wahania wskazałbym tę drugą opcję - zauważył Malec i dodał, że większa część populacji Lublina oczekuje zwiększenia kursowania pojazdów w dzień.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Komunikacja

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Paulina Piziorska 22 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Wodorowy Arthur Bus na ostatniej prostej

Komunikacja

Wodorowy Arthur Bus na ostatniej prostej

UM Świdnik 21 października 2024

Lublin testuje 24-metrowy elektrobus Solarisa

Komunikacja

Lublin testuje 24-metrowy elektrobus Solarisa

inf. pras. oprac. JR 20 września 2024

ArthurBusy pojadą ze Świdnika do Lublina

Komunikacja

ArthurBusy pojadą ze Świdnika do Lublina

Redakcja/inf. pras. 02 września 2024

Zobacz również:

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Komunikacja

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Paulina Piziorska 22 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Wodorowy Arthur Bus na ostatniej prostej

Komunikacja

Wodorowy Arthur Bus na ostatniej prostej

UM Świdnik 21 października 2024

Lublin testuje 24-metrowy elektrobus Solarisa

Komunikacja

Lublin testuje 24-metrowy elektrobus Solarisa

inf. pras. oprac. JR 20 września 2024

ArthurBusy pojadą ze Świdnika do Lublina

Komunikacja

ArthurBusy pojadą ze Świdnika do Lublina

Redakcja/inf. pras. 02 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5