Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu
fot. MPK Wrocław
MPK ogłosiło przetarg na dostawę 11 niskopodłogowych autobusów elektrycznych. Ponadto zamawiający wymaga także dostarczenia systemu ładowania, a cały projekt jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Dziś przyglądamy się dokładnej specyfikacji pojazdów, jakie chce pozyskać wrocławski przewoźnik.

Zamawiający, a więc wrocławskie MPK, chce pozyskać 11 w pełni niskopodłogowych elektryków. Mają to być autobusy przegubowe i fabrycznie nowe, które będą przystosowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, jak i wolniejszego, za pomocą wtyczki. Elektryki mają być zdolne do pokonania minimum 80 kilometrów na jednym ładowaniu, a także 300 km dziennie bez konieczności zjazdu do zajezdni i szybkim ładowaniem co około 42 kilometry. Ponadto MPK wymaga też by autobusy były wykonane w jak największym stopniu z materiałów niepalnych.

Elektrobusy mają mieć minimum 40 miejsc siedzących, w tym 14 przystosowanych dla pasażerów z niepełnosprawnościami (dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi). Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zarezerwowano 1 miejsce, a dla wózków dziecięcych 2 takie miejsca. Łączna liczba miejsc stojących i siedzących została określona na minimum 120. Pojazdy mają mieć 4 pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Długość autobusów ma mieścić się w przedziale pomiędzy 18, a 18,75 metra.

Minimalna moc silnika została określona na 240 kW, a ponadto pojazd ma odzyskiwać energię w trakcie hamowania. Minimalna moc ładowania za pomocą wtyczki (plug-in) to 60 kW, a maksymalna z użyciem pantografu to 400 kW, który ma być zamontowany na dachu pojazdów. Pojazdy mają być wyposażone w poduszki powietrzne, które umożliwią opuszczanie prawej strony pojazdu do poziomu krawężnika, co ułatwia dostanie się do autobusu osobom z ograniczoną mobilnością.

Autobusy mają być wyposażone w pełne oświetlenie ledowe, zarówno przedziału pasażerskiego, jak i świateł zamontowanych na zewnątrz pojazdów. Ponadto pojazdy mają być w pełni klimatyzowane za pomocą klimatyzacji bezemisyjnej, całopojazdowej. Kabina kierowcy ma być wydzielona od reszty przestrzeni pasażerskiej. Autobusy będą miały także systemy monitoringu, zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej i gaśniczy. Dodatkowo elektryki mają być wyposażone w kasowniki lub biletomaty.

O szczegółach przetargu piszemy też tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Gmina Boguszów-Gorce wybrała dostawcę elektrobusu

Komunikacja

Gmina Boguszów-Gorce wybrała dostawcę elektrobusu

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2023

Gmina Staszów unieważniła postępowanie na autobusy

Przestrzeń

Gmina Staszów unieważniła postępowanie na autobusy

Witold Urbanowicz 27 czerwca 2023

Nowy Tomyśl z jedną ofertą na elektrobus

Przestrzeń

Nowy Tomyśl z jedną ofertą na elektrobus

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Gmina Boguszów-Gorce wybrała dostawcę elektrobusu

Komunikacja

Gmina Boguszów-Gorce wybrała dostawcę elektrobusu

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2023

Gmina Staszów unieważniła postępowanie na autobusy

Przestrzeń

Gmina Staszów unieważniła postępowanie na autobusy

Witold Urbanowicz 27 czerwca 2023

Nowy Tomyśl z jedną ofertą na elektrobus

Przestrzeń

Nowy Tomyśl z jedną ofertą na elektrobus

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5