Wystartował kolejny przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, w ramach której Jarosław planuje doposażyć centrum przesiadkowego w dodatkowe elementy. Pasażerowie mieliby zyskać zadaszenie oraz wiaty. Planowane są również stanowiska do ładowania autobusów.
W poprzednim roku Jarosław
ogłosił przetarg na zaprojektowanie zaplecza dla centrum przesiadkowego. Teraz planuje kolejne elementy węzła. Rozpoczęto poszukiwania projektanta dla przebudowy istniejącego parkingu przy dworcu na Centrum Przesiadkowe oraz budowy wiaty o konstrukcji stalowej przykrytej zielonym dachem. Jej wysokość określono na 4 metry. Obiekt przykryje planowane perony autobusowe, których ma być od 4 do 5.
Jak podkreśla zamawiający, wybrano „zielone” rozwiązanie, gdyż bardzo dobrze tłumi ono wszelkie hałasy, ma długą trwałość oraz chroni pokrycie dachowe przed wpływami zewnętrznymi jak wahania temperatur, słońce, deszcz czy wiatr. Miasto zaznacza przy tym, że w efekcie przedłuża to żywotność dachu trzykrotnie.
Kolejnym elementem zawartym w projekcie będzie zaprojektowanie zadaszenia drogi przejścia z poczekalni w budynku PKP do wejścia pod zielone wiaty nad peronami autobusowymi. Projektanci pochylą się również nad zaplanowaniem odpowiedniej liczby miejsc manewrowo-postojowych dla pojazdów komunikacji pozamiejskiej
Dodatkowo zaprojektowane będzie kilka miejsc postojowych dla samochodów osób prowadzących działalność gospodarczą w budynku dworca kolejowego. Mają one powstać we wgłębieniu w skarpie. W części skarpy od drogi zjazdowej ma zostać usytuowanych pięć miejsc parkingowych – na potrzeby dowozu lub odbioru podróżnych – w tym dwóch miejsc dla osób niepełnosprawnych. Wzdłuż skarpy przy schodach terenowych usytuowane zostaną natomiast miejsca postoju taksówek.
Zamawiający przewiduje także budowę ładowarki pantografowej i kablowej dla elektrobusów. Wykonawca musi uwzględnić montaż pantografu i dwóch stacji ładowania typu plug-in 120 kW (2 x 60 kW) na placu przed dworcem PKP. Urządzenia mają powstać w miejscu najbardziej dostosowanym do potrzeb i wymogów ładowania pod względem jakościowym, wytrzymałościowym i uwzględniającym rodzaje i typy pojazdów korzystających z wiaty przystankowej.
Zadanie jest elementem większego projektu pod nazwą „Jarosławskie Wiszące Ogrody – zielony dach nad Centrum Przesiadkowym”. Jest ono dofinansowane z funduszy norweskich z programu Rozwój lokalny 2021.
Składanie ofert w przetargu przewidziano do 6 lutego. Zamawiający wybierze wykonawcę po analizie ceny (60 proc.), doświadczenia kadry projektującej (20 proc.) oraz skrócenia terminu wykonania (20 proc.), przy czym maksymalną liczbę punktów zamawiający przyzna za przyspieszenie o co najmniej 28 dni. Przewidziany w kontrakcie czas na realizację projektu założono na pięć miesięcy. Poza projektem architektoniczno-budowalnym, firma przygotuje także projekt wykonawczy, kosztorysy, przedmiary robót oraz pozyska pozwolenie na budowę.