Jastrzębie-Zdrój chce pozyskać 10 nowoczesnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. W kręgu zainteresowania są autobusy o standardowej 12-metrowej długości. Zakup szacowany jest na 30 milionów złotych, a współfinansuje go Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jastrzębie-Zdrój poszukuje dostawcy 10 standardowych autobusów elektrycznych oraz infrastruktury do ich ładowania. Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Elektryfikacja miejskiego transportu publicznego realizowanego przez Międzygminny Związek Komunikacyjny na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój”.
Zamawiający oczekuje dostarczenia 10 fabrycznie nowych autobusów o długości w przedziale 11,8 do 12,5 metra. Pojazdy mają pomieścić minimum 75 pasażerów. Dla 28 z nich zapewnione będą miejsca siedzące, w tym 10 z poziomu niskiej podłogi. Wejście do autobusu zapewnią trzy pary podwójnych drzwi. We wnętrzu zamontowanych zostanie pięć portów usb do ładowania telefonów. Będzie także system zapowiedzi głosowych i system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Autobusy zostaną wyposażone standardowo w system klimatyzacji, ogrzewania realizowany przez układ elektryczno-spalinowy, system monitoringu i zliczania pasażerów. Zastosowany ma zostać silnik centralny o mocy nie mniejszej niż 160kW. Urządzenie zasilane będzie z magazynu energii elektrycznej. Nie zabraknie funkcji odzyskiwania energii podczas hamowania. Pojemność baterii określono na nie mniejszą niż 280 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus co najmniej 200 km. Producent musi zagwarantować taki zasięg w okresie co najmniej 8 lat eksploatacji pojazdów. Wymagana przez zamawiającego wartość średniego zużycia energii przez autobus nie może być wyższa niż 1,0 kWh/1km.
Zwycięska firma dostarczy także infrastrukturę do ładowania autobusów. W kręgu zainteresowania miasta jest dostarczenie i montaż 5 sztuk stacjonarnych elektrycznych podwójnych ładowarek o łącznej mocy 120 kW, jednej sztuki kontenerowej stacji transformatorowej do zasilania stacjonarnych elektrycznych podwójnych ładowarek, jednej sztuki stacjonarnej, elektrycznej stacji szybkiego ładowania wyposażonej w pantograf „odwrócony”, która stanie na pętli autobusowej przy ul. Podhalańskiej w Jastrzębiu-Zdroju oraz jednej sztuki mobilnej stacji ładowania pojazdów o mocy 40 kW.
Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 25 kwietnia. Wybór producenta poprzedzi analiza ceny (70 proc.), warunków techniczno-eksploatacyjnych (20 proc.) oraz okresu gwarancji i rękojmi na cały autobus (10 proc.). Wśród parametrów technicznych punktowane będą takie rozwiązania jak zużycie energii elektrycznej na kilometr, pojemność baterii, materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcji szkieletu nadwozia, a także ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej i drzwi, podatność do napraw powypadkowych, homologacja typu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz homologacji typu w odniesieniu do palności części w pomieszczeniu wewnętrznym, komorze silnika i przedziale grzewczym. Na realizację zamówienia przeznaczono 10 miesięcy. Pojazdy będą musiały być dostarczone do końca marca 2026 r. Rada Miasta zabezpieczyła już w budżecie 5,4 mln złotych na wkład własny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.