MZK Gorzów Wielkopolski otrzymał jedną ofertę na dostawę nowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych . Złożył ją Solaris, lecz jego oferta przekracza budżet MZK na to zadanie.
MZK Gorzów Wielkopolski
prowadzi przetarg na zakup siedmiu nowych autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów wraz z dostawą i budową infrastruktury do ich ładowania na terenie zajezdni przewoźnika. Na infrastrukturę do ładowania ma składać się siedem jednostanowiskowych ładowarek stacjonarnych plug-in o mocy 150 kW każda. Ponadto dostawa ma również objąć jedną ładowarkę mobilną o mocy 60 kW.
Autobusy mają mieć długość w przedziale 11,9-12,3 metra, szerokość 2,4-2,6 metra oraz wysokość, która nie może przekroczyć 3,32 metra. Wysokość podłogi w przedziale 32-39 centymetrów, choć MZK dopuszcza jej podwyższenie do 47 centymetrów nad drugą osią pojazdu. Na całej długości autobusów podłoga nie może mieć stopni poprzecznych.
W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Jedynym chętnym do realizacji zamówienia jest Solaris, a więc producent, który dostarczył już do Gorzowa swoje elektryczne autobusy. Firma z Bolechowa wyceniła dostawę pojazdów wraz z infrastrukturą na 30,651 mln złotych brutto. Budżet MZK wynosi z kolei 27,119 mln złotych brutto.
Przewoźnik chce zakupić te pojazdy w ramach środków z programu Zielony Transport Publiczny.
Przypomnijmy, że to nie koniec planów Gorzowa dotyczących zakupu autobusów elektrycznych. MZK planuje bowiem
nabycie kolejnych 10 autobusów o długości 12 metrów w ramach środków z nowego, regionalnego programu unijnego. Po realizacji obu zakupów (dodając do tego posiadane już obecnie pojazdy) MZK ma mieć 25 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów.