Tylko Solaris chce dostarczyć pierwsze autobusy elektryczne dla Gniezna. Miasto prowadzi aktualnie przetarg na zakup 10 pojazdów o długości 12 metrów i wydaje się, że zakończy się on sukcesem, bowiem oferta firmy z Bolechowa mieści się w budżecie gminy.
Gniezno właśnie otworzyło oferty w przetargu na zakup 10 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Miasto chce zakupić swoje pierwsze “elektryki” dzięki dotacji z programu Zielony Transport Publiczny (ZTP).
Gniezno chce przeznaczyć na zakup pojazdów 30 mln złotych brutto z czego ponad 18 mln
złotych to bezzwrotna dotacja z NFOŚiGW w ramach ZTP. Jedyna otrzymana oferta, autorstwa Solarisa, mieści się w budżecie miasta, bowiem opiewa na niewiele ponad 29,987 mln złotych brutto. Rozstrzygnięcie przetargu powinno być więc formalnością.
Miasto chce nabyć 10 autobusów o długości około 12 metrów, mieszczących minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Autobusy mają być napędzane silnikiem bądź silnikami o łącznej mocy minimum 160 kW, które będą posiadały ogranicznik prędkości do 70 km/h oraz będą wyposażone w system rekuperacji energii. Pojemność magazynu energii ma pozwolić na przejechanie minimum 220 kilometrów na jednym ładowaniu, a sam magazyn ma być ładowany za pomocą złącza plug-in, ale także pantografu odwróconego.
Więcej o specyfikacji pojazdów oraz infrastruktury do ładowania można
przeczytać tutaj.