PKT Gdynia ma tylko jedną ofertę na dostawę pięciu (z opcją zakupu szóstego pojazdu) nowych trolejbusów o długości od 11,5 do 13,5 metra. Pojazdy, bez zaskoczenia, chce dostarczyć tylko Solaris, a jego oferta mieści się w budżecie miasta.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni prowadzi przetarg na zakup pięciu lub sześciu nowych trolejbusów o długości od 11,5 do 13,5 metra. Pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe. Obowiązkowym wyposażeniem będzie alternatywny napęd bateryjny: jak ujawniono w specyfikacji warunków zamówienia, nowe trolejbusy będą obsługiwały przede wszystkim linię 25, która „zostanie zoptymalizowana poprzez wprowadzenie odcinków niezelektryfikowanych”.
Bateria trakcyjna, zamontowana w kontenerach z tyłu pojazdu, ma być oparta na akumulatorach litowo-tytanowych (LTO). Jej znamionowa pojemność energetyczna ma wynosić nie mniej, niż 58 kWh (czyli znacznie mniej, niż w
zamawianych wcześniej "supertrolejbusach"), a dostępna dla użytkownika – co najmniej 44 kWh.
Dokładny opis kupowanych trolejbusów
można znaleźć tutaj.W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Jedynym chętnym, który chce dostarczyć nowe pojazdy dla PKT jest Solaris wyceniający dostawę pojazdów na 15,621 mln złotych brutto. Budżet przewoźnika z Gdyni jest większy i opiewa na 16,605 mln złotych brutto.
Dostawa trolejbusów ma nastąpić do 16 grudnia 2025 r. – lub w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy, w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej.