Do nowego przystanku kolejowego Jelenia Góra Przemysłowa na razie trudno jest dojść. Ma to się zmienić w ciągu najbliższych dziesięciu tygodni: niewygodną ścieżkę zastąpią chodniki prowadzące zarówno w kierunku strefy przemysłowej, jak i w stronę ul. K. Miarki. Miasto rozstrzyga jeden i ogłasza drugi przetarg w tej sprawie.
Kilka miesięcy temu pomiędzy stacjami kolejowymi Jelenia Góra Zachodnia i Jelenia Góra-Cieplice powstał nowy przystanek Jelenia Góra Przemysłowa, którego podstawową rolą ma być obsługa zlokalizowanej w pobliżu strefy przemysłowej. Po zakończeniu kolejowej części inwestycji miasto ogłasza postępowania dotyczące budowy infrastruktury pieszej, która zapewni dogodne dojście na nowy peron. Jak zapewnia nas tamtejszy magistrat, pasażerowie będą mogli dotrzeć na przystanek zarówno od strony ul. K. Miarki, jak i od ul. Spółdzielczej, przy której zlokalizowane są wspomniane zakłady przemysłowe.
Roboty zaczną się prawdopodobnie w najbliższych dniach
Pierwszy z przetargów dotyczy dojść od ul. K. Miarki. Wciąż trwa procedura, ale jeśli nie będzie dodatkowych komplikacji, już w najbliższych dniach teren może zostać przekazany wyłonionemu wykonawcy. – Planowany termin zakończenia robót to druga połowa czerwca tego roku. Chodzi tu o niezbyt długi odcinek, niewiele ponad 160 metrów. Infrastruktura [piesza] zostanie uzupełniona o cztery latarnie – zapowiada Cezary Wiklik z Urzędu Miasta w Jeleniej Górze.
Ogłoszenie przetargu, który nie obejmował dojść od strony ul. Spółdzielczej, wywołało domysły lokalnej prasy, że chodnik umożliwiający dojście na perony z dużych zakładów pracy nie powstanie w ogóle. „Można pokusić się o stwierdzenie – absurd” – pisał w kwietniu portal jelonka.com. – Dojścia do przystanku były zaplanowane – uspokaja jednak przedstawiciel lokalnego samorządu i zapowiada ogłoszenie kolejnego przetargu.
Kolejny przetarg mimo konieczności oszczędności finansowych
– Zostały przygotowane dokumenty przetargowe. W najbliższych dniach czekamy na tzw. pozwolenie na budowę. Po jego przekazaniu ogłaszamy przetarg – powiedział nasz rozmówca. Szacuje on, że prace zakończą się w drugiej połowie lub pod koniec lipca tego roku. – Odcinek dojścia jest tak samo długi jak od strony ul. K. Miarki – dodaje Cezary Wiklik.
Zaznacza przy tym, że do przystanku dojść można także obecnie. – Faktycznie ścieżka jest jednak niewygodna – przyznaje. Mówi także, że sytuacja finansowa miasta jest obecnie dużo trudniejsza niż jeszcze kilkanaście tygodni temu. Tym niemniej samorząd przyjął zasadę kontynuacji rozpoczętych już prac. Cięcia dotkną natomiast inwestycji, w przypadku których nie zaczęto jeszcze szczegółowego planowania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.