Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
14-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne
fot. MZK Jelenia Góra
Miasto Jelenia Góra rozpisało przetarg na dostawę 20 elektrobusów. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca lutego 2024 r.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 fabrycznie nowych jednoczłonowych elektrobusów o długości 11,5-12,2 m. Każdy pojazd ma pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego min. 28 na miejscach siedzących (w tym min. 8 dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Wymagane jest co najmniej jedno miejsce na wózek. Zamawiający oczekuje w pełni wydzielonych kabin – z wahadłową poręczą oddzielającą przestrzeń dla pasażerów stojących od przestrzeni znajdującej się bezpośrednio przy kabinie. Wymagany układ drzwi to 2-2-2 – bez wygradzania jednego skrzydła drzwi dla kierowcy. Drzwi mają otwierać się do wewnątrz.

W pojeździe przewidziano uchylne bądź przesuwne okna, monitoring, system biletowy, miejsce pod biletomat, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD oraz automatycznymi zapowiedziami, nagłośnienie, klimatyzację, ogrzewanie wodno-elektryczne o mocy min. 20 kW – z dopuszczeniem wspomagania układu urządzeniem grzewczym zasilanym paliwem płynnym (minimalna moc urządzenia 30 kW, pojemność zbiornika min. 40 l).

Wymagane są silniki, które umożliwią osiągnięcie przez pojazd prędkości co najmniej 50 km/h przy maksymalnej liczbie pasażerów w czasie maksymalnie 25 sekund. Moc ciągła silnika elektrycznego synchronicznego (asynchronicznego) z magnesami trwałymi min. 160 kW, a przy dwóch silnikach zamontowanych w piastach min. 120 kW dla jednego silnika . Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h (z możliwością podwyższenia do 80 km/h). Nominalną pojemność magazynu energii określono na 390 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 312 kWh. Deklarowany zasięg ma wynosić min. 300 km, bez doładowywania. Przewidziano ładowanie za pomocą wyłącznie złącza plug-in z zewnętrznej stacji ładowania o mocy minimum 120 kW mogącej pracować zarówno w trybie pojedynczego lub dwustanowiskowego ładowania.

Termin składania ofert mija 17 października. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat w ramach jednego zamówienia dostarczyły co najmniej 10 elektrobusów. O wyborze decydują cena (60%), kwestie techniczne (30%), aspekty środowiskowe (10%). Pod uwagę brane będą długość przebiegu między wymaganymi obsługami technicznym, łączna liczba miejsc, liczba miejsc dostępna z niskiej podłogi, ukształtowanie podłogi, występowanie zabudowy wieżowej, lokalizacja magazynów energii (preferowane umiejscowienie poza strefą zgniotu), konstrukcja i poszycie, zespół napędowy (preferowany silnik umieszczony centralnie), pojemność dostępnej energii, gwarancja zasięgu, gwarancja na baterie trakcyjne, termin dostawy. W kwestiach środowiskowych pod uwagę brane będą średnie zużycie energii, układ ogrzewania (punktowany będzie układ grzewczy zasilany tylko energią elektryczną oraz wykorzystujący dodatkowo ciepło z układu chłodzenia silników i magazynu energii).

Pierwsza partia 10 pojazdów ma zostać dostarczona najpóźniej do końca listopada 2023 r., choć startujący mogą zaoferować skrócone terminy (najwyżej punktowane będzie zaoferowanie dostaw do końca września). Natomiast termin realizacji całego zamówienia upływa 29 lutego 2024 r.

Pojazdy zapewnią obsługę wszystkich lub większość kursów na liniach 6, 7, 8, 10, 23, i 26. Ładowanie baterii autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w trzech lokalizacjach stacji ładowania: przy ulicy 1 Maja, Kiepury oraz Podgórzyńskiej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Komunikacja

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Jakub Rösler 16 lutego 2023

Elektryczne Yutongi pojadą do Jeleniej Góry. Umowa podpisana

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Jakub Rösler 04 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Komunikacja

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Jakub Rösler 16 lutego 2023

Elektryczne Yutongi pojadą do Jeleniej Góry. Umowa podpisana

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Jakub Rösler 04 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5