Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI
fot. MZK Jelenia GóraAutobus elektryczny klasy MAXI we flocie MZK Jelenia Góra
MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Czas na składanie ofert wyznaczono do 17 marca. Konkurs został podzielony na dwie części, a nowe autobusy będą już kolejnymi w taborze MZK.

Przedmiotem zamówienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze jest dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Każdy z nich ma posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także systemy zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej oraz monitoringu.

Autobusy klasy MEGA

Przedmiotem pierwszej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, niskopodłogowych, trzyosiowych autobusów miejskich typu MEGA, jednej marki i typu, napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 34 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 18 do 18,75 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 390 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 300 km.

Autobusy klasy MIDI

Przedmiotem drugiej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych, niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów miejskich typu MIDI napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 77 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 8,5 do 9,9 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2, 2-2-0 lub 1-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 55, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 280 km.

Warunki udziału, ocena ofert i zobowiązana umowy

Aby wziąć udział w przetargu potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, wykonał należycie zamówienie/a polegające na dostawie łącznie co najmniej 2 sztuk autobusów miejskich fabrycznie nowych, jednej marki, niskopodłogowych z napędem elektrycznym.

Złożone w postępowaniu oferty będą oceniane pod kątem ceny (60%), jakości w kontekście oceny technicznej (15%), zapewnienia bezpieczeństwa dostaw (15%), aspektów środowiskowych (10%).

Termin realizacji umowy ustalono na najpóźniej 20 stycznia 2026 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5