MZK Jelenia Góra rozpisała przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych z niezbędną infrastrukturą do ładowania. Pojazdy o długości do 10,9 m pojawią się w przyszłym roku.
Zamówienie podzielone jest na części. Pierwsza dotyczy autobusów jednoczłonowych o długości 9,5-10,9 m. Każdy ma pomieścić min. 70 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymagane jest min. jedno miejsce na wózek dziecięcy bądź inwalidzki. Dopuszczalne układy drzwi to 2-2-2 lub 2-2-0 (otwierane do wewnątrz lub wewnątrz lub odskokowo-przesuwnie). Pojazd ma być niskopodłogowy – przynajmniej do drugich drzwi – z wejściem na wysokości maks. 340 mm.
Przewidziano klimatyzację, ogrzewanie, okna przesuwne lub uchylne, nagłośnienie, wahadłową poręcz przy kabinie kierowcy, monitoring, kasowniki, poręcze ze stali nierdzewnej bądź pokrytej powłoką chrom-nikiel, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD oraz automatycznymi zapowiedziami.
Moc ciągła silnika elektrycznego synchronicznego (asynchronicznego) z magnesami trwałymi wynosić ma min. 160 kW lub 120 kW przy dwóch silnikach zamontowanych w piastach dla pojedynczego silnika – z systemem ograniczenia prędkości do 70 km/h (z możliwością zwiększenia do 80 km/h). Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 224 kWh. Gwarantowany zasięg wynosić ma min. 200 km. Przewidziano ładowanie wyłącznie za pomocą wtyczki.
Druga część obejmuje infrastrukturę w postaci dwóch dwustanowiskowych stacjonarnych stacji ładowania o minimalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW (2x60). Mają się one pojawić na terenie zajezdni MZK.
Termin składania ofert mija 21 grudnia. W przypadku autobusów startować mogą firmy, które zrealizowały w ciągu ostatnich trzech lat minimum dwa zamówienia na dostawę min. dwóch elektrobusów. O wyborze zdecydują cena (60%), kryteria techniczne (30%), aspekty ekologiczne (10%). Pod uwagę brane będą długość okresów międzyobsługowych, liczba miejsc ogółem, liczba miejsc dostępnych z poziomu podłogi, ukształtowanie podłogi, brak zabudowy wieżowej, umiejscowienie magazynów energii na dachu, podział poszycia zewnętrznego, zespół napędowy (preferowany silnik umieszczony centralnie), pojemność dostępnej energii, gwarancja zasięgu, gwarancje na baterie trakcyjne, całopojazodwa, na powłoki lakiernicze oraz na elektryczny układ napędowy, średnie zużycie energii, sposób ogrzewania (preferowany układ grzewczy wykorzystujący wyłącznie energię elektryczną), układ ogrzewania (preferowana pompa ciepła). W przypadku stacji ładowania o wyborze zdecydują cena (60%) oraz warunki gwarancji (40%).
Ładowarki mają pojawić się do końca sierpnia, a autobusy – do końca listopada 2023 r. Pojazdy miałyby zostać przeznaczone do obsługi linii 12 Podchorążnych – Kalinowa. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przetargu, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.