Konsorcjum pod przewodnictwem Alstom dostarczy zintegrowany system dla w pełni zautomatyzowanej linii metra w Tajpej. Całkowita wartość umowy to ok. 720 mln euro.
Biuro Projektów Systemwide E&M Departamentu Systemów Szybkiego Transportu Miejskiego Rządu Tajpej (SEMPO) zleciło konsorcjum pod przewodnictwem Alstom wraz z tajwańską firmą inżynieryjno-wykonawczą CTCI dostarczenie najnowocześniejszego zintegrowanego systemu metra w celu realizacji drugiego etapu budowy Circular Line w Tajpej. Wycenione na blisko 720 mln euro zamówienie na w pełni zautomatyzowaną linię miejskiego metra (stopień automatyzacji: 4) to druga po linii Wanda-Zhonghe-Shulin inwestycja „pod klucz” realizowana przez konsorcjum na Tajwanie.
Jak czytamy w komunikacie, w ramach umowy, w której udziały Alstom wynoszą ponad 430 mln euro, francuski gigant odnowi też system sygnalizacji wdrożony na pierwszym etapie budowy Circular Line. Umowa ramowa obejmuje opcję zamówienia systemu na potrzeby realizacji trzeciego etapu budowy linii. Drugi etap budowy Circular Line obejmuje odcinek północny i południowy - o długości odpowiednio: 14,93 km z 12 stacjami metra i jedną zajezdnią oraz 5,73 km z sześcioma stacjami metra.
Alstom dostarczy 29 w pełni zautomatyzowanych czterowagonowych pociągów Metropolis, system sygnalizacji Urbalis 400 CBTC (Communication-Based Train Control), system kontroli nadzorczej i pozyskiwania danych SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition) oraz drzwi ekranowe na peronach (PSD, Platform Screen Doors). CTCI zapewni prace torowe, zasilanie, wyposażenie zajezdni, systemy telekomunikacji i kontroli biletów. Projekt obejmuje remont istniejącego systemu sygnalizacji CBTC, który będzie prowadzony w ograniczonym czasie pracy, tak aby zminimalizować jego wpływ na obsługę pasażerów.
- Umowa z SEMPO jest wyrazem zaufania dla naszej sprawdzonej na całym świecie oferty związanej z wysokiej jakości mobilnością. Jest także świadectwem ciężkiej pracy naszego zespołu w ciągu ostatnich czterech dekad na rzecz jeszcze bardziej zrównoważonego transportu w stolicy Tajwanu. Umowa ta umacnia nas również na pozycji jedynego dostawcy rozwiązań sygnalizacyjnych dla całej sieci metra w Tajpej. W szerokiej perspektywie umowa ta pokazuje, że rynek Azji i Pacyfiku pozostaje dynamiczny. My zaś dążymy do utrzymania naszej pozycji lidera w większości jego segmentów – powiedział Ling Fang, Prezes Alstom, region Azji i Pacyfiku cytowany w komunikacie.
W projekcie Circular Line wezmą udział zakłady przemysłowe Alstom w Taubaté w Brazylii (tabor), Le Creusot we Francji (wózki) i Bolonii we Włoszech (sygnalizacja). Będą je wspierać zakłady w Bangalore w Indiach, Saint-Ouen we Francji (projektowanie) i Tajpej na Tajwanie. Zarządzanie projektem i integracja systemu będą administrowane lokalnie przy wsparciu centrum inżynieryjnego Alstom „pod klucz”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.