Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jest przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej w Poznaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
04-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jest przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej w Poznaniu
fot. JRSkrzyżowanie Ratajczaka z ulicą Święty Marcin
Właśnie ogłoszono przetarg na dokończenie budowy trasy tramwajowej na Ratajczaka. Dwutorowa trasa tramwajowa tramwajowa ma być gotowa w ciągu 600 dni od zawarcia umowy a miasto chce dofinansować jej budowę ze środków europejskich.

Poznańskie Inwestycje Miejskie, działające jako inwestor zastępczy w imieniu miasta Poznań właśnie ogłosiły przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Chodzi o dokończenie inwestycji zaczętej w poprzednich latach, która z powodu wzrostu kosztów została podzielona na dwa etapy i jest fazowana (miasto korzysta przy jej realizacji ze środków unijnych z poprzedniej jak i aktualnej perspektywy finansowej).

Do tej pory zbudowano odcinek torów na ulicy Ratajczaka pomiędzy ulicami Święty Marcin oraz 27 Grudnia oraz skrzyżowanie i kawałek torów za skrzyżowaniem Ratajczaka i Święty Marcin w kierunku Starego Browaru. Na tym odcinku powstał też zupełnie nowy przystanek tramwajowy zlokalizowany przy Bibliotece Uniwersyteckiej, od niedawna nazwany właśnie Biblioteka Uniwersytecka. Z nowego fragmentu torowiska korzystają linie turystyczne, które zaczynają w tym miejscu swój bieg.

Inwestycja zakłada budowę dwutorowej trasy tramwajowej w ciągu Ratajczaka oraz Niezłomnych do skrzyżowania ulicy Wierzbięcice, Królowej Jadwigi, Niezłomnych oraz Stanisława Matyi wraz z tym skrzyżowaniem, na którym powstanie pełna gwiazda rozjazdowa, umożliwiająca jazdę tramwajom w każdej relacji.

W ramach zadania zbudowane zostaną nowe przystanki przy Starym Browarze (w obie strony), na ulicy Wierzbięcice na wysokości Nowego Rynku (także w dwie strony) oraz pojedynczy przystanek w kierunku Browaru za skrzyżowaniem Ratajczaka i Święty Marcin.

Dokładny projekt i zakres zadania opiszemy w osobnym artykule.

Jak już wspomniano, miasto planuje dofinansować zadanie ze środków europejskich w ramach programu FEnIKS kwotą 100 mln złotych, które miasto ma już zagwarantowane. Całość ma kosztować około 180 mln złotych. Nowością jest ogłoszenie przetargu jeszcze w tym roku, bowiem zapowiedzi sprzed kilku miesięcy mówiły o tym, że postępowanie zostanie ogłoszone dopiero w 2025 roku.

Zapisy przetargowe mówią o tym, że realizacja zadania miałaby potrwać 600 dni od momentu zawarcia umowy. Oferty w przetargu można składać do 10 stycznia przyszłego roku.

Nowy odcinek poznańskiej sieci tramwajowej jest istotny z wielu względów, o których piszemy tutaj. Jak na razie ZTM zakłada, że trasą miałyby pojechać obecne linie nr 9 oraz 19. W przyszłości powinna zostać tam skierowana również nowa linia w kierunku Naramowic.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5