PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworca kolejowego w Białymstoku oraz placu przydworcowego. Chcą przywrócić historyczne wnętrza obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa przebudowa dworca kolejowego w Białymstoku oraz placu przydworcowego. Projekt zakłada kompleksową przebudowę obiektu dworcowego, wyburzenie części obiektu magazynowego (rampa) oraz wykonanie nowego układu funkcjonalno-użytkowego zagospodarowania terenu. PKP SA przygotowała na to zadanie 21,092 mln złotych (brutto).
Przebudowa zakłada m.in. zlikwidowanie barier dla osób niepełnosprawnych, zmianę układu oraz funkcji pomieszczeń, zapewnienie nowej poczekalni, holu kasowego, lokali komercyjnych, pomieszczeń gospodarczych i technicznych, wykonanie nowej identyfikacji wizualnej zgodnej ze standardami PKP SA, wykonanie systemu monitoringu, zapewnienie parkingu oraz stojaków na rowery. Wykonawca będzie musiał też postawić kontenerowy dworzec tymczasowy i tak etapować prace, żeby zapewnić ciągłość funkcjonowania dworca.
Przywrócenie historycznego wnętrza
Roboty budowlane obejmować będą cały budynek dworca z przywróceniem jego formy zewnętrznej przy zmianie układu funkcjonalnego wewnątrz. Jak czytamy w materiałach przetargowych, projektuje się „przywrócenie historycznego charakteru wnętrza poczekalni na podstawie badań architektonicznych obiektu – posadzki, żeliwne słupy, zdobienia ścian i sufitów”.
Wszystkie instalacje wewnętrzne będą wykonane jako nowe. Projekt zakłada generalny remont elewacji z kompleksową wymianą stolarki okiennej i drzwiowej o charakterze odtworzeniowym, rekonstrukcję żeliwnego zadaszenia i wykonanie nowego zadaszenia, rekonstrukcję historycznej formy segmentu B oraz dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych i z ograniczoną możliwością poruszania się.
Będzie dworzec tymczasowy
W zakresie jest budowa kontenerowego dworca tymczasowego, który będzie pełnił funkcję obsługi pasażerów podczas realizacji prac budowlanych oraz budowa kontenerów tymczasowych przewidzianych dla SOK i PKP Intercity. Rozbiórce zostaną poddane budynki magazynowe A i B, pawilony usługowe 1 i 2 (parterowe kioski peronowe), przebudowana zostanie część kładki.
Segment B zostanie zrekonstruowany w historycznej formie i pogłębiony do poziomu -1. Zostaną też wykonane niezbędne prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół dworca: powierzchnie utwardzone, parkingi, zjazdy, plac przeddworcowy, nasadzenia zieleni, prace w zakresie uzbrojenia terenu (budowa przyłączy, sieci, instalacji) oraz przeniesienie biegu kładki.
Na wykonanie prac będą 434 dni. Oferty mają zostać otwarte 4 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru zwycięzcy będzie cena.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.