PKP PLK podpisały umowę z Trakcją na dobudowę peronu po północnej stronie stacji Warszawa Gdańska. Roboty mają zakończyć się we wrześniu, a ich wartość to 12 mln zł.
Wielokrotnie przebudowywana stacja Warszawa Gdańska nie radzi sobie ze zwiększonym ruchem pasażerskim. Częściową oprawę
ma przynieść dodatkowy peron nr 5 (de facto czwarty peron, gdyż na stacji nie ma peronu nr 1), który powstanie po północnej stronie stacji, od strony ul. Indrzejczyka. PKP PLK podpisały właśnie umowę na realizację prac z firmą Trakcja.
Jednokrawędziowy peron będzie miał min. 200 m długości i pięć metrów szerokości. Jego wysokość wyniesie 0,76 m. Wyposażenie obejmuje ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej. Dostęp do peronu zapewniony zostanie za pomocą schodów i pochylni od ul. Indrzejczyka w bliskim sąsiedztwie przejścia dla pieszych i wejścia do tunelu. Drugie wejście znajdzie się od strony zachodniej kładki pieszej. Między peronem a kładką powstanie chodnik. Ponadto wybudowany zostanie chodnik po południowej stronie stacji, który połączy kładkę zachodnią z wejściem do tunelu prowadzącego do stacji metra.
Nowy peron, jak zapowiadają PKP PLK, umożliwi obsługę pociągów międzynarodowych m.in. w stronę Krakowa i Katowic. – Peron zwiększy przepustowość ruchu pociągów po linii kolejowej 509 czyli tzw. dużej linii obwodowej przez Odolany – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK
To jednak nie koniec. – PKP Polskie Linie Kolejowe stale analizują obecną sytuację na stacji Warszawa Gdańska. Dodatkowy peron pozwoli na rozłożenie potoków podróżnych, a tym samym uprawnieni obsługę pasażerów oraz zwiększy przepustowość ruchu pociągów. Analizowane są także inne rozwiązania, które zwiększą komfort korzystania ze stacji – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Inne rozwiązania obejmują m.in. rozbudowę przejścia podziemnego. – PLK SA przewidują wykonanie dodatkowego przejścia podziemnego łączącego perony 2, 3, 4 oraz nowym peronem nr 5 prowadzącym do istniejącego przejścia podziemnego. Na chwilę obecną trwają prace projektowe. Inwestycja byłaby możliwa do wykonania w przyszłym roku – opisuje Jakubowski.
Wartość robót, finansowanych ze środków własnych PKP PLK, to 12 mln zł. Zarządca infrastruktury zapowiada, że budowa nowego peronu potrwa do końca września, natomiast chodnika po południowej stronie stacji do końca października.