Tramwaje Śląskie i Mysłowice podpisały umowę z firmą KZN Rail na dokończenie przebudowy ok. półtorakilometrowego odcinka torów tramwajowych wraz z układem ulic. Jest szansa, że tramwaje wrócą do Mysłowic w połowie tego roku.
Przebudowa torów i pasa drogowego w Mysłowicach
wystartowała pod koniec lipca 2021 r. Wartość umowy wynosiła blisko 55 mln zł. Roboty miały zakończyć się pierwotnie we wrześniu 2022 r. W styczniu 2023 r. Tramwaje Śląskie i Mysłowice
zdecydowały o zerwaniu umowy z firmą NDI na remont torów w Mysłowicach, zarzucając wykonawcy opieszałość i nierzetelność. Wykonawca
wskazywał jednak na liczne błędy i braki w dokumentacji.
We wrześniu ruszył przetarg na dokończenie robót. Postępowanie zakończyło się wyborem oferty firmy KZN Rail za 46,2 mln zł brutto. Wczoraj – jak informuje wykonawca – doszło do zawarcia umowy.
Jak wylicza spółka, zadanie obejmuje ok. 1 420 mtp dwutorowej linii tramwajowej oraz ok. 2 900 mtp jednotorowej linii tramwajowej. Teraz torowisko na całej długości – od przystanku Mysłowice Szpital do dworca – będzie dwutorowe. W ciągu ul. Powstańców zostanie wydzielone z jezdni i poprowadzone po jej wschodniej stronie. Nowe torowisko zostanie wykonane w technologii ERS. Przystanki przewidziano na wysokości pl. Mieroszewskich / Wierzbowej, budynku komendy policji (bliżej skrzyżowania z Krakowską), w rejonie Szymanowskiego / pl. Wolności / Powstańców (przystanek w stronę dworca w dotychczasowej lokalizacji, przystanek w stronę Katowic przy budynku urzędu miasta), Strażackiej. Pętla tramwajowa przy dworcu otrzyma nowy układ, z dodatkowymi rozjazdami. Na skrzyżowaniu Krakowskiej i Towarowej powstanie rondo.