Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jest umowa na nową linię tramwajową w Bydgoszczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Bydgoszczy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Jest umowa na nową linię tramwajową w Bydgoszczy
Rys,. UM Bydgoszczy
Bydgoszcz podpisała umowę z firmą Trakcja na budowę nowych mostów nad Brdą łączących ulicę Fordońską z ul. Toruńską. Zadanie obejmuje również modernizację węzła tramwajowego przy ul. Perłowej.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy podpisał umowę z Trakcją w poniedziałek (5 lipca). Firma złożyła najtańsza ofertę w przetargu, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Inwestycja, jak podkreśla Bydgoszcz, pozwoli znacznie lepiej skomunikować Fordon i Bartodzieje z dzielnicami położonymi na tzw. górnym tarasie Bydgoszczy (m.in. Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze Wolności. Tramwaje zaoszczędzą około 6 minut. Nową przeprawą kursować mają linie nr 7 (Kapuściska-Fordon) oraz 11 (Bielawy-Wyżyny-Fordon). Powstaną też nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.

Wielokierunkowa inwestycja

Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe zlokalizowane przy istniejącym moście w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości ponad 250 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodowa. Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście tramwajowym wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery - informuje ZDMiKP.

Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów (też 5 przęseł i konstrukcja zespolona stalowo-żelbetowa). Na jezdni wytyczone zostaną dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej zarezerwowano miejsce pod chodnik dla pieszych i drogę rowerową. Most będzie wyposażony w oświetlenie na słupach. Jezdnie od ciągu pieszo-rowerowego oddzieli bariera sprężysta. Jezdnia na istniejącym moście Kazimierza Wielkiego po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.

Co ciekawe, deszczówka nie trafi bezpośrednio do rzeki. Wody opadowe i roztopowe spływające po jezdni zostaną przechwycone przez żeliwne wpusty mostowe. Następnie woda będzie odprowadzana do dwóch kolektorów zbiorczych zlokalizowanych pod płytą pomostu przechodzących przez przyczółki. Kolektory zostaną przyłączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.

Pod mostami od strony Bartodziejów powstanie też droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego prowadzące do planowanych bulwarów na lewym brzegu Brdy.

Dużo zmian też wokół ul. Perłowej

Wraz z budową nowych mostów pomiędzy ulicami Fordońska i Toruńską (w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego) wiele zmian czeka też węzeł tramwajowy przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej i Perłowej, który również stanowi element inwestycji. Na odcinku ok. 600 metrów linii dwutorowej wzdłuż ul. Perłowej zmodernizowane zostanie torowisko biegnące w kierunku węzła Szarych Szeregów. Wymieniona zostanie jego podbudowa, tory i słupy trakcyjne. Przebudowane będzie również skrzyżowanie z ulicą Toruńską. Wokół niego powstaną między innymi nowe drogi rowerowe. Odnowione zostaną nawierzchnie chodników.

Ważnym elementem zmian będzie modernizacja peronów przystankowych. Przystanki w ciągu ul. Toruńskiej zostaną przesunięte za rozjazdy tramwajowe, co ułatwi przesiadki.

Nową konstrukcję jezdni i nawierzchnię otrzyma odcinek ulicy Toruńskiej od skrzyżowania z ulicą Spokojna do skrzyżowania z Perłową. Wyposażony zostanie on w energooszczędne oświetlenie. Ruchem tak jak obecnie kierować będzie sygnalizacja świetlna. Poza tym przebudowane zostaną odcinki osiedlowych ulic przyległych do węzła (m.in. cześć ul. Perłowej) - podsumowuje inwestor.

Mosty w liczbach:
  • Długość mostu tramwajowego – 255m
  • Długość mostu samochodowego z ciągiem pieszo-rowerowym – 253 m
  • Szerokość jezdni – 7m
  • Szerokość chodnika i drogi rowerowej – 4,5 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zamość myśli o budowie linii tramwajowej

Przestrzeń

Zamość myśli o budowie linii tramwajowej

Witold Urbanowicz 13 lipca 2023

Ruszył nowy tramwaj w Katarze

Przestrzeń

Ruszył nowy tramwaj w Katarze

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2022

Toruń: Rusza budowa linii tramwajowej na Jar

Przestrzeń

Toruń: Rusza budowa linii tramwajowej na Jar

inf. pras 08 października 2021

Poznań. Testy techniczne na trasie na Naramowice

Przestrzeń

Zobacz również:

Zamość myśli o budowie linii tramwajowej

Przestrzeń

Zamość myśli o budowie linii tramwajowej

Witold Urbanowicz 13 lipca 2023

Ruszył nowy tramwaj w Katarze

Przestrzeń

Ruszył nowy tramwaj w Katarze

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2022

Toruń: Rusza budowa linii tramwajowej na Jar

Przestrzeń

Toruń: Rusza budowa linii tramwajowej na Jar

inf. pras 08 października 2021

Poznań. Testy techniczne na trasie na Naramowice

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5