Tramwaje Śląskie podpisały umowę z firmą NDI na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Małobądzkiej w Będzinie i Będzińskiej w Sosnowcu. W sumie przebudowanych ma być blisko 9 km toru pojedynczego. Koszt prac zamknie się w kwocie ok. 60 mln zł brutto.
Tuż przed końcem roku – 28 grudnia – Tramwaje Śląskie podpisały umowę z firmą NDI na realizację dwóch zadań związanych z trasą tramwajową między Będzinem a Sosnowcem. Jedno z nich dotyczy przebudowy odcinka trasy w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łącznie ok. 6000 metrów torów pojedynczego. Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. W sumie do przebudowy przewidziano ok. 2750 metrów toru pojedynczego. Więcej o inwestycjach pisaliśmy
tutaj.
O zamówienie ubiegały się trzy podmioty, z czego dwa zmieściły się w budżecie zamawiającego, co jest miłą odmianą dla sytuacji występującej na rynku. Ostatecznie 5 grudnia wybrano ofertę firmy NDI, która zaproponowała kwotę 58,3 mln zł brutto. To o niespełna półtora miliona złotych więcej niż wartość oferty najtańszego konkurenta, konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Silesia Invest, ale zwycięzca zaoferował dłużsżą gwarancję – 96 zamiast 84 miesięcy.
Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe, których długość i lokalizację należy uzgodnić z zamawiającym.