Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jest umowa na remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Jest umowa na remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem
fot. Arielbedzin, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z firmą NDI na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Małobądzkiej w Będzinie i Będzińskiej w Sosnowcu. W sumie przebudowanych ma być blisko 9 km toru pojedynczego. Koszt prac zamknie się w kwocie ok. 60 mln zł brutto.

Tuż przed końcem roku – 28 grudnia – Tramwaje Śląskie podpisały umowę z firmą NDI na realizację dwóch zadań związanych z trasą tramwajową między Będzinem a Sosnowcem. Jedno z nich dotyczy przebudowy odcinka trasy w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łącznie ok. 6000 metrów torów pojedynczego. Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. W sumie do przebudowy przewidziano ok. 2750 metrów toru pojedynczego. Więcej o inwestycjach pisaliśmy tutaj.

O zamówienie ubiegały się trzy podmioty, z czego dwa zmieściły się w budżecie zamawiającego, co jest miłą odmianą dla sytuacji występującej na rynku. Ostatecznie 5 grudnia wybrano ofertę firmy NDI, która zaproponowała kwotę 58,3 mln zł brutto. To o niespełna półtora miliona złotych więcej niż wartość oferty najtańszego konkurenta, konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Silesia Invest, ale zwycięzca zaoferował dłużsżą gwarancję – 96 zamiast 84 miesięcy.

Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe, których długość i lokalizację należy uzgodnić z zamawiającym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5